Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Superbrands kårer bedste mærke i dansk erhvervsliv

B8, Canon, Danfoss, Krak, Mediaedgecia, Messecenter Herning, Pakke-Trans og Wittenborg er eksempler på virksomheder, der har

været gode til at slå deres mærke fast i forhold til andre virksomheder.



De er blandt de 224 danske virksomheder,

som organisationen Superbrands har udpeget til de bedste B2B-mærker i Danmark, såkaldte Superbrands. Bedste B2B-brand

kåres ved en ceremoni i januar.

Godt omdømme

Virksomheder, der har opnået status af Superbrands er kendetegnet

ved, at de har opnået det bedste omdømme inden for deres felt.



Det er virksomheder, der tilbyder kunderne et produkt

af højeste kvalitet, der indeholder betydelige følelsesmæssige værdier i forhold til konkurrenterne.



Det

er dette, kunderne ønsker, anerkender og føler sig trygge ved at investere i, mener Superbrands-organisationen.



Tirsdag

i denne uge udkom bogen "Superbrands business to business 2003", der er beskriver historierne om 45 af de stærkeste

B2B brands i Danmark.



- Branding har længe eksisteret som en disciplin inden for forbrugsvarer, men har været længere

tid om at modnes i B2B verdenen. Vigtigheden af denne nøgledisciplin er nu ved at opnå udbredt anerkendelse i B2B virksomheder,

udtaler Henning Rouchmann, adm. dir. i Superbrands Danmark og formand for den jury, der har udvalgt de mange B2B Superbrands.











Konkrete

historier

På samme tid sidste år udkom bogen "Superbrands - et indblik i 50 af Danmark stærkeste brands 2002".

Den var med beskrivelser af de største brands i forhold til forbrugere.



B2B-bogen som udkom i denne uge er, som forgængeren,

ikke en teoretisk indførelse i branding-strategier. Det er konkrete historier om, hvordan man har skabt en stærk mærkevare,

hvilke strategiske valg ledelsen har foretaget og de opnåede resultater..



Historierne er flot sat op, og selvom tonen også

i denne udgave er meget ukritisk, er der masser af inspiration og spændende historier i bogen.

lande

Forrige bog

blev fulgt op af en kåring af Danmarks bedste brand ved en ceremoni. Vinder blev ikke overraskende Coca Cola, der blev regnet

for verdens stærkeste mækevare sidste år.



I januar kåres også det bedste B2B brand.



De 45

virksomheder som optræder i bogen er store almindeligt kendte virksomheder som har været længe på det danske

marked. Årsagen er, at det tager lang tid at opbygge et superbrand. Nyeste mærke på det danske marked er jobdatabasen

Stepstone.



De 224 B2B Superbrands er valgt af en jury, der består af en række fremtrædende personer i B2B branding

verdenen.



Superbrands Danmark er en del af organisationen Superbrands, der blev grundlagt i 1995.



På verdensplan

findes Superbrands organisationen i 18 lande.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen