Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Strategien fastholdes hos Wessel & Vett

Den nye ledelse for stormagasin- og ejendomsselskabet Wessel & Vett vil i de kommende uger foretage en kritisk gennemgang af koncernen

for at identificerer områder, som enten ikke er kerneaktiviteter eller lønsomme, og som derfor skal sælges eller

lukkes.



Der bliver dog ikke tale om at ændre på den nuværende strategi, ligesom de kundevendte aktiviteter

er fredede.



Henrik Busch, administrerende direktør for Wessel & Vett, påpeger, at der ikke skal ske radikale

ændringer af den strategi, som den tidligere ledelse har lagt, og som er blevet gennemført de seneste to år.



-

Vi skal i princippet spille bolden i mål, sagde han på et pressemøde fredag i forbindelse med offentliggørelsen

af et skuffende halvårsresultat, som indeholdt en kraftig nedjustering af årsforventninger til et underskud på 180

mio. kr., hvilket er tre gange så stort end tidligere ventet.



Det skyldes, at driftsresultatet blev godt 60 mio. kr. ringere

samtidig med, at der påløb engangsomkostninger på omkring 20 mio. kr. som følge af afskrivninger og hensættelser



Første

skridt på vejen til at bringe koncernen på fode igen er salget af Det ny Illum.



Dertil kommer, at selskabet overvejer

at udvikle sin kontokortaktivitet i samarbejde med en strategisk partner.



Hvad der herudover skal ske, er endnu ikke besluttet,

men der kan nok ikke ses bort fra fyringer af personale, især uden for salgs- og indkøbsfunktionerne.



Når

sidstnævnte personalegrupper forsøges at blive friholdt for fyringer, skyldes det, at ledelsen ikke vil lade de nødvendige

tiltag gå ud over kunderne, som skal bærer koncernen igennem.



Der vil i de kommende måneder være øget

fokus på den daglige drift og kerneområderne, mens ikke-kerneaktiviteter og aktiviteter, der ikke er lønsomme,

enten skal sælges eller lukkes ned.



Desuden skal ejendomme, der ikke er domicil-ejendomme, sælges for at nedbringe

gælden, men intet er helligt. Domicilejendommene er også til salg, hvis prisen er god nok.



- Men de ligger ikke

højt på prioriteringslisten, sagde Henrik Busch, den nye administrerende direktør for Wessel & Vett, som er

tiltrådt for blot en månedstid siden, efter at Henrik Smith besluttede af forlade sin stilling. Heller ikke stormagasinerne

er fredede, idet urentable stormagasiner skal kigges efter i sømmene.



- Hvis ikke vi mener, vi kan gøre noget ved

dem, lukkes de, konstaterede Henrik Busch.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen