Berlingske Business

Store mødedag

Sådan glider dagen så væk mellem fingrene på én, og den store opgave er måske ikke kommet det

væsentlige nøk videre, som man kunne have ønsket sig.


Løsningen kunne være at lade nogle af

medarbejderne - eller dem alle på skift for den sags skyld - løse opgaverne derhjemme. Med mindre der kravler alt for

mange småbørn rundt mellem de kontormøbler, som arbejdsgiveren har stillet til rådighed, er der ofte mere

ro til de lange stræk. Det er allerede erkendt og accepteret i mange organisationer og virksomheder.


I ErhvervsBladets

nye ledelsestillæg i dag kan vi fortælle om erfaringerne med hjemmearbejde hos en af de virkelige pionerer, når

det gælder hjemmearbejde - Arbejdsskadestyrelsen. Her har man fået løst alvorlige pladsproblemer, fået mere

tilfredse medarbejdere og faktisk opnået en lidt højere produktivitet ved at lade medarbejderne løse opgaver derhjemme. Møderne

klarer man på store mødedag, som er lagt på en fast ugedag.


Nå ja, vil vore kernelæsere måske

sige. Arbejdsskadestyrelsen er jo sådan en statslig institution, hvor man sidder og klapper sager. De skal jo hverken tale med

kunder eller leverandører. Spørgsmålet er imidlertid, om den opfattelse holder. Mange af mekanismerne er de samme

i offentlige og private foretagender, og en styrelse har naturligvis også eksterne kontakter som skal passes. Med de kommunikationsværktøjer,

der findes i dag, kan både offentlige og private virksomheder sagtens kommunikere med deres kunder og samarbejdspartnere uden,

at det behøver at interessere dem i den anden ende, hvor man rent geografisk befinder sig. Det er sådan set helt ligegyldigt

- også for de private virksomheders kunder og leverandører.


Vi har i ErhvervsBladets ledelsestillæg allerede

fortalt om en privat virksomhed, printerproducenten Lexmark - som helt har taget hjemmearbejde til sig, og oven i købet med

gode erfaringer. Hjemmearbejde vil brede sig, og på et tidspunkt tipper kendsgerningerne måske over til, at de fleste

løser opgaver derhjemme. Det vil sætte en ny dagsorden i mange organisationer og virksomheder, og det vil kræve

omstillingsparathed hos medarbejdere og ledelse; men hvis man vil være med på vognen, når jobbene skal besættes

med gode medarbejdere, er der ingen vej udenom.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen