Berlingske Business
11:47ISS sælger anlægsgartnervirksomhed i det britiske

Store messecentre har succes

De tre største messecentre i Danmark står for at offentliggøre deres regnskaber inden længe. Konklusionen

er, at de store har det godt, og de mindre er mere mærkede af konjunkturerne. Men forventningerne fra alle sider er positive.

MesseTeam, som er brancheforening for udstillingsbranchen i Danmark vurderer, at der er mere arbejde på vej til messe- og udstillingsbranchen.





Men problemet har i nogle år været, at danskerne i har sparet for meget i de dårlige år, i stedet for

at satse på markedsføring, og få forretningen på ret fod igen. Men virksomhederne er ved at se lyset igen.



-

Der er gået en sort sky væk fra øjnene på folk, så vi er optimistiske. Jeg føler generelt, det

går opad, og at virksomhederne er mere villige til at møde op til arrangementerne, fortæller Pia Thorgrimsen fra

MesseTeams sekretariat.



Den udvikling har Bellacenteret mærket. I slutningen af 2002 var centeret bekymret for hvordan

det skulle gå i 2003, men det viste sig at en lang række af messerne kom til at gå bedre end forventet. En udvikling,

man forventer at forsætte i 2004.



- Hvis man tager markedet generelt har der ikke været flere messer det sidste år.

I Bellacenteret, har vi haft flere messer, både business-to-business og de brede publikumsmesser. Det er fordi en række messer

er begyndt at tage til København, fortæller Jesper Åndahl, der kan konstatere, at 90 pct. af de messer der er i

første halvår 2004, har eller vil være større end den tilsvarende messe sidste år.

Satser

på fagmesser

I Herning MesseCenter er tendensen den samme. Der er traditionelt ikke mange messer, men det har alligevel været

et godt år.



- Den nedgang der har været på markedet, har vi heldigvis ikke mærket noget til. Vi har nok

skullet arbejde lidt hårdere, men vi føler, vi har nogle gode messer, som udstillerne er tilfredse med og er velbesøgte,

og det er jo alfa og omega, fastslår Mogens Poulsen.



Fredericia MesseCenter, der er lidt mindre, er langt mere påvirkede

af konjunkturerne, da de specialiserer sig i fagmesser.



- Jeg ved ikke om man kan sige at messerne bliver mindre, men på

mange af de traditionelle messer er der færre kvadratmeter, og det kan mærkes. Vores fokus er på fagmesser, og på

de områder er der altså vigende kvadratmeter. Vi tror på specialiseringen, jeg er personligt meget bange for at

flytte rundt på fokus, fastslår Jan Friche fra Fredericia hallerne.



Han har været i branchen i tyve år,

og ved af erfaring, at messearrangørerne først for alvor mærker krisen, nå lavkonjunkturerne er ved at vende.

Han vurderer at udstillerbranchen mærker det i øjeblikket, og har gjort det det sidste års tid.



Man må

forvente, at det er fordi at økonomien er ved at vende, forudser han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen