Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Sterling får flere fly og nye ruter i 2003

På torsdag åbner Sterling for salget af lavpris flybilletter til sommeren 2003. Med flere fly, nye ruter - og flere afgange

på de eksisterende ruter - giver Sterling kunderne flere muligheder for at flyve billigt. Samtidig indføres en enklere

prisstruktur.



- 2002 er Sterlings første år som decideret lavpris-ruteflyselskab. Vi har åbnet 21 nye ruter

i år, og passagertallet nærmer sig en million. Dermed er succes''en hos både turister og erhvervsrejsende slået

fast. Vi fortsætter offensiven og har besluttet at udvide Sterlings flåde af Boeing 737-800 fly fra seks til otte i 2003,

siger adm. direktør Johnni Overbye.



Sommerprogrammet, der dækker perioden fra maj til oktober 2003, sættes

til salg på torsdag morgen kl. 9.



Ved vinterpremieren for knapt et halvt år siden solgte Sterling over 10.000 billetter

den første dag - især de billigste billetter bookes først.

Priser fra 598 kr.

Sterling forenkler billetstrukturen

ved at gå fra tre til to kategorier.



Fremover opgives prisen pr. enkeltrejse ligesom hos andre lavpris flyselskaber.



Sterlings

billigste enkeltbillet koster 598 kr. inkl. alle skatter og afgifter. Prisen findes på de fleste afgange.



De fleste budget-billetter

koster typisk et par hundrede kroner mere. Fleksibiliteten øges, så selv den billigste billet mod et mindre gebyr kan ændres

med hensyn til rejsedato og passagernavn.



De fuldt fleksible billetter, som primært benyttes af forretningsrejsende, koster

fra 1298 kr. Her er ændringer gratis - og refusion kan ske mod et mindre gebyr. De nævnte priser gælder ved booking

via internettet.



Samtidig med sommersalget lanceres den nye udgave af Sterlings hjemmeside, som gør det endnu lettere

at finde informationer og booke rejser.



Der kan fortsat bookes rejse via rejseagenter.



- I dag booker 60 pct. af Sterlings

passagerer via nettet. I begyndelsen af 2002 var tallet kun 25 pct. Med den nye brugervenlige hjemmeside venter vi fortsat stigning

i 2003, også fordi der er penge at spare på nettet. Vore kunder kan naturligvis fortsat booke via Sterlings call center,

men nu mod et gebyr på 25 kr. pr. flyvning. Det er mindre end vores omkostning, siger adm. direktør Johnni Overbye.



Sterlings

trafikprogram fra Danmark udvides fra maj 2003 med øget frekvens på de eksisterende ruter fra København. Både

Malaga, Barcelona, Nice, Rom og den nyeste rute til Milano får flere afgange, og i Norden udvides til Stockholm og Oslo.







Udvider

rutenet

Billund får flere forbindelser, idet der åbnes nye afgange til Malaga, Nice og Oslo foruden den hidtidige destination,

Kreta.



- Med et tættere trafikprogram kan vi bedre imødekomme erhvervslivets behov for at rejse billigt og effektivt.

København-Milano går godt, og nu øger vi fra tre til fire afgange pr. uge. Malaga flyver vi til seks gange om

ugen. København-Oslo vokser støt og roligt. Vi fastholder to morgenafgange i hver retning, udvider en smule til fire

returflyvninger på alle hverdage og tilføjer en ny afgang fra København søndag aften. Efter de positive

erfaringer med Oslo kommer turen til Stockholm, som får en daglig forbindelse med afgang fra Sverige om morgenen og fra København hver

aften, siger Johnni Overbye.



Sterling ændrer i 2003 servicekonceptet om bord, så passagererne skal betale for mad

og drikkevarer. Før var det gratis, men Sterling understreger, at de nu blot følger samme praksis som andre lavpris-flyselskaber.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen