Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Stelton tilbage til rødderne

Denne gang til Michael Ring, 44 år, adm. dir og med-ejer af 8.8 Holding, der forleden købte virksomheden Stelton. Michael

Ring blev i sensommeren overraskende fyret fra stillingen som adm. direktør i Georg Jensen. Det var ifølge ham selv

et dybt stød.



Han var dog ikke i tvivl om, at der kunne være potentiale i virksomheden. Nu skal han stå i

spidsen for Stelton.







Hvad fik dig til at satse på Stelton?



- Når man får sådan et overraskende

dybt, stød tænker man på, hvad man skal gøre. Jeg havde vendt virksomheder rundt for andre og andres penge, og

så tænke jeg, hvorfor ikke gøre det for mig selv. Stelton navnet og brandet er langt større end selve virksomheden,

og derfor kontaktede jeg Peter Holmblad for at høre om mulighederne.







Hvornår startede processen?







-

Vi begyndte allerede i oktober at tænke på hvordan vi skulle gøre dette her.



Peter Holmblad var allerede

ude i den tanke at han bare ville sælge det hele og træde ud af det. Det sagde jeg til ham, at jeg ikke syntes var nogen

god idé. Han havde jo været 41 år i selskabet og jeg havde stor respekt for hvad han havde gjort for brandet.







Kunne

han acceptere dine visioner?







Ja. Jeg fortalte ham, at jeg gerne ville opkøbe nogle andre brands, og lægge

dem sammen med Stelton, så det blev en større enhed. Det synes han var en utrolig spændende idé. Han er

nu tilknyttet bestyrelsen og produktrådet, for han har et utroligt stærkt designøje.







Skal du selv sidde

med i produktrådet? Du har jo en del erfaring fra Georg Jensen.







Ja, helt sikkert. Jeg har et ret godt øje

for design. Men vi satser også på at få nogle unge designere ind, når vi starter et produktudviklingsprogram,

der hedder Search for Talent. Vi vil gerne prøve at finde fremtidens Arne Jacobsen, og det skal være naturligt, at de

skal arbejde sammen med Stelton. Vi har et godt basis for at føre dem frem både i Skandinavien og udlandet.







Hvad

skal hele dette opkøb egentligt munde ud i for Stelton?







Vi skal tilbage til rødderne i Stelton til dengang

hvor det var overraskende og nytænkende. Det var Stelton dengang det kom frem med blandt andet Arne Jacobsens produkter. Men

det er ved at være nogle år siden, og den brand-værdi skal vi have frem igen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen