Berlingske Business

Stålgigant fusionerer sine grossistfirmaer

Stålkoncernen J-F. Lemvigh- Müller Holding A/S samler sine 15 grossistvirksomheder i ét selskab, Lemvigh-Müller

A/S.



Rent fysisk ligger de rundt om i landet på 40 adresser, og det er der ingen planer om at ændre ved.Det nye

selskab får en omsætningen på omkring fire mia. kr. og bliver blandt de førende på grossistmarkedet

herhjemme.



Fusionen skal styrke grossistvirksomhederne til en hverdag, hvor konkurrencen hele tiden bliver hårdere.

Fyringer

En

række funktioner inden for økonomi, logistik, lager, IT, personale og uddannelse bliver samlet i det nye selskab.



Herved

opnås rationaliseringsgevinster, der fører til afskedigelse af 60-80 medarbejdere ud af 1.500 medarbejdere.



Koncernens

grossistfirmaer har hidtil solgt stål, VVS og værktøj i selvstændige selskaber med eget navn og profil.



Det

var en struktur, der har været god til at skabe et godt forhold til lokale kunder. Men den bagvedliggende effektivisering er

blevet mere og mere vigtig, og nu er tiden inde til at samle selskaberne, siger den nye administrerende direktør Søren

Hoff-Jessen, som kommer fra direktørjobbet i LMG Stål A/S, der indgår i den nye fusion.



Hans tre kollegaer

i direktion er også rekrutteret internt.



Søren Hoff-Jessen understreger, at der ikke rokkes ved den lokale tilstedeværelse

af de tidligere selvstændige virksomheder.



Koncernen har været igang med fusionsprocessen længe. Det ventes,

at den er endelig på plads april/maj i år med tilbagevirkende kraft fra 1. januar.



De virksomheder, der fusionerer

i Lemvigh-Müller A/S er: LMG Stål A/S, LMG A/S, Hillers A/S, Julius Larsen & Søn A/S, Emil Holst A/S, Gimbel

A/S, Homann Stål A/ S, Kjeldgaard A/S, H. Holmstoel A/S, Topstål A/S, Poul Thinggaard A/S, Reffskier & Selchau A/S,

M. Erichsen & Sønner A/S, Dansk Båndstål og Metaller A/S og Skjern Jernindustri A/S.



Stålgrossisten

LMG Stål A/ S fortsætter som en division i Lemvigh-Müller A/S.



De øvrige blandede forretninger organiseres

i fire regioner: Sjælland og Øerne, Sønderjylland og Fyn, Midt- og Vestjylland samt Nordjylland.



Hver region

ledes af en regionsdirektør, som får det overordnede ansvar for salg og service.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen