Berlingske Business
09:15Pressede Vestas får medvind på aktiemarkedet

Softwareleverandør skal sælge IT-bøger

Overtagelsen sker pr. 1. august, hvorefter boghandelen fortsætter under navnet Bookworld, men med adresse hos den nye ejer i

Glostrup. Købsprisen offentliggøres ikke. På sigt skal aktiviteterne i henholdsvis Bookworld og Ravenholm integreres,

så kunderne kun skal gå ét sted hen efter software, IT-litteratur og IT-uddannelse.


- Konceptet bag Bookworld

passer fint ind i vores strategi om større fokus på salg på nettet, og vi ser frem til at sælge bøger

til både Bookworlds og Ravenholms nuværende kunder - og selvfølgelig til alle andre, siger Klaus Hansson, adm.

direktør i Ravenholm Computing A/S.


Bookworld har specialiseret sig i engelsksproget IT-litteratur og har ca. 1.500 titler

til salg på hylderne på www.bookworld.dk. Onlineboghandlens syv medarbejdere fortsætter i deres nuværende

stillinger.


IDG Danmark etablerede Bookworld for tre år siden. Den er vokset til at være en velkørende forretning

med en årlig millionomsætning.


Det er således ikke et udtryk for manglende rentabilitet, når IDG Danmark til

august afhænder forretningen, understreger Preben Engell, adm. direktør i IDG Danmark.


- Vi har besluttet at sælge

Bookworld, fordi vi ønsker at koncentrere vores kræfter om medievirksomhed. Bogsalg vil derfor ikke i fremtiden være et

kerneområde for IDG Danmark. Bookworld er en succes, så det glæder os, at det er en solid og velrenommeret virksomhed

som Ravenholm Computing, der overtager Bookworld, siger Preben Engell.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen