Berlingske Business

Softwarefirma vokser i takt med partnere

Det blot tre år gamle softwarefirma, Dynamic Systems A/S, Århus, er et godt eksempel på, at vækst kan skabes

i netværk med virksomheder i andre brancher.


Dynamic Systems samarbejder med reklameburauer, webbureauer, trykkerier og kommunikationsvirksomheder.


Virksomheden

indgår ofte i rollen som underleverandør til samarbejdspartnerne. Den går også ud sammen med en partner og

skaffer ordrer hjem. Dynamic Systems har bl.a. vundet en ordrer i lukket udbud sammen med Fujitsu Invia hos Gladsaxe Kommune. De to

er nu ved at lave en hjemmeside til kommunen.


Men det er nu ikke produktion af hjemmesider som sådan, der er Dynamic Systems

hovedforretningsområde.


Virksomheden har i stedet specialiseret sig i opdatering af hjemmesider og har udviklet et opdateringsværktøj,

der kan bruges af mennesker uden det store IT-kendskab.


Dynamic Systems samarbejdsstruktur er bygget op, så det er samarbejdsparterne,

der leverer de færdige websider baseret på Dynamic Systems'' vedligeholdelsessystem.


Virksomheden koncentrerer sig

om sine kernekompetencer og laver altid hjemmesider sammen med partnere.


- Vi satser på at komme ind på det kommunale

marked. Mange kommunalt ansatte skal kunne opdatere dele af kommunens hjemmeside. Og her kommer vi ind i billedet, forklarer Christian

Beer.


Dynamic Systems, der har blot tre år på bagen, er stiftet af Nicolai Pedersen og Christian Beer. De kender

hinanden fra Handelshøjskolen i Århus, hvor de læste til cand.merc.


I begyndelsen ville de fungere som webbureau

og levere løsninger til virksomheder, men mange kunder efterspurgte opdateringsmuligheder af deres hjemmesider.


Christian

Beer fortæller, at der er god succes med salget af opdateringsværktøjet, Content Management Systemet Dynamicweb.


-

Det er blevet et førende produkt på markedet for internetløsninger og anvendes af 500 offentlige og private virksomheder,

siger Christian Beer.


Sucessen har resulteret i, at virksomheden har måttet flytte to gange inden for halvandet år.

Den er gået fra to ansatte i 1999 til 20 i dag. Ti er ansat siden juni sidste år.


Nu er Dynamic Systems på

plads i nye lokaler, hvor der igen er plads til vækst. Christian Beer oplyser, at der er plads til 35 medarbejdere, og det tal

regner han med at være nået op på om to år.


Han siger, at der er tre væsentlige konkurrenter på

markedet: Synkron i Århus, Web 500 i København og Tangora i Aalborg.


- Der er ved at ske en konsolidering i branchen.

Vi tjener penge og er ikke finansieret af venturekapital, påpeger Christian Beer.


Han og Nicolai Pedersen ejer hver en

tredjedel af firmaet. Den sidste tredjedel ejes af Flensted A/S, Ansager, der er kendt for sine kartoffelprodukter og grøntsager.


-

Vi havde hørt om Ole Flensted og tog kontakt til ham for at præsentere vores idé. Hans kapital udgjorde startgrundlaget.


Christian

Beer oplyser, at firmaet efter de første 18 måneder kom ud med et underskud på 42.000 kr. I indeværende regnskabsår

regner han med et overskud på 0,3-0,5 mio. kr.


- Det er da meget godt set i lyset af, at vi har ansat ti nye medarbejder siden

juli sidste år.


Kunderne er såvel små virksomheder som koncerner som Scanvægt og Vink.


De to iværksættere

har haft så travlt med virksomheden, at der ikke har været tid til at færdiggøre deres hovedopgaver på

cand.merc.-studiet.


- Det arbejder vi med i sommerferien, siger Christian Beer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen