Berlingske Business

Slut med Telefona i Fona

TDC Mobil købte Telefona af Fona for et år siden, og trækker nu selskabet helt ud af moderbutikkerne. Men Telefona er

stadig i live, fremhæver ledelsen i selskabet.


Direktør Anders Christjansen, TDC Mobil Privat, bekræfter,

at Telefona ikke længere skal markedsføres i Fonas butikker.


- Men selskabet er stadig i live, da vi aktivt servicerer

kunderne og udvikler nye produkter til dem, siger han.


Han fortæller, at Telefonas tilbagetog fra butikkerne er et led

i TDC Mobils strategi med fokus på et brand - TDC Mobil.


Telefona oplyser, at teleselskabet i dag har 65.000 danske kunder

fordelt på fastnet- og mobiltelefoni samt internet.


- Vores hovedfokus bliver at fastholde kunderne. Derudover skal vi

nå nye kunder via internet og alternative salgskanalser, siger Connie Duedahl, direktør i Telefona.


Hun har været

i selskabet siden starten for to år siden, og glæder sig over at selskabet i dag løber rundt økonomisk.


-

Vi giver overskud på nuværende tidspunkt og den nye fokusering vil styrke denne tendens, siger Connie Duedahl.


Hun

pointerer, at Telefona ikke er helt ude af Fona. Man kan eksempelvis stadig tanke taletidskort i butikkerne.


Adm, direktør

Michael Kjær fra F-Group, som ejer Fona, vurderer, at der er tale om meget få dage før det er helt slut med Telefona

skiltene i Fona.


- Vi er ved at tage salgsmaterialet ned, og i løbet af få dage er Telefona ude af vores butikker,

siger han. Herefter er det udelukkende Sonofon og TDC Mobil, som markedsføres i butikkerne.


TDC offentliggjorde ved indgangen

til denne måned en større aftale med F-Group om, at selskabet bliver den største leverandør af mobiltelefoni til

F-Groups butikker i kæderne: Fona-, Fredgaard- og Electric City.


Aftalen skubbede også Orange ud af butikkerne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen