Berlingske Business

Slut med de gratis reklamebægre

Iværksætter virksomheden



Freecups har opgivet at lave forretning på at levere gratis engangsbægre med

reklamer fra diverse sponsorer til danske virksomheder. I begyndelsen af marts i år blev selskabet sendt i likvidation, fremgår

det af en registrering hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.



Freecups blev stiftet sidste år af iværksætterne

Casper Nielsen og Rasmus Brylle.



- Vi må konstatere, at markedet ikke var parat til et nyt udokumenteret medie som Freecups.

Vi har haft mange positive møder med potentielle annoncører, men har i sidste ende manglet de nødvendige ordrer,

siger Casper Nielsen til ErhvervsBladet.

Reklamer med kaffen

De to iværksættere er i dag tilbage i gamle stillinger

i reklamebranchen.



Freecups var et nyt reklame-medie. Mediet skulle med reklamer på engangsbægret til kaffe eller

vand sikre annoncørerne opmærksomhed hos medarbejderne ved de interne møder foran kaffemaskinen eller vandbeholderen,

eller ved frokostbordet og computeren.



Virksomhederne slap til gengæld for besværet og udgifterne til indkøb

af plasticbægre.



Den oprindelige plan var, at selskabet i november sidste år ville starte den gratis levering af

kopper med posten til interesserede virksomheder med mere end 10 ansatte. Men i oktober blev planerne udskudt. Interessen blandt målgruppen

var for lav, og det var kun virksomheder med i alt 6.000 ansatte, der ønskede at modtage gratis bægre med kreative budskaber.



-

Vi har lovet annoncørerne, at vi kan levere kopper til virksomheder med 15.000 medarbejdere. Så vi venter til målet

er nået, sagde Casper Nielsen til ErhvervsBladet i oktober sidste år.



Han konstaterede ved den lejlighed, at en lille

nystartet virksomhed ikke har budgetter til at tiltrække sig nok opmærksomhed gennem reklamer.



Freecups havde sidste

år fundet to annoncører til kopperne, hvoraf den ene var Yahoo. Sidstnævnte har også trukket sig ud af Danmark

i år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen