Berlingske Business
17:57Tak for i dag

Skiltefirma jagter 40 franchisetagere

Ejeren af Harboe Skilte i Hasselager, Dennis Harboe, vurderer, at der i det danske marked er plads til 30-40 nye skiltefirmaer, der

alle skal bygges op om firmaets nye franchisekoncept.



Han har også kik på markederne i Sverige og Norge. Her er der

på sigt plads til 50 nye skiltebutikker, og mulighederne på det tyske marked er nærmest uanede, mener han.



Foreløbig

er Harboe Skilte, der har 11 ansatte, gået i gang med at rekruttere franchisetagere til det danske marked, hvor de bliver synlige

i begyndelsen af det nye år.



Dennis Harboe vil ikke ud med, hvor meget franchisetagerne skal betale for konceptet. Lokalerne

finder Harboe Skilte, der herefter lejer dem ud til franchisetagerne.



- Derudover forsyner vi dem med alt fra kuglepenne til

værktøj, forklarer Dennis Harboe.



Han mener, konceptet vil revolutionere skiltebranchen, fordi det tilbyder både

store og små virksomheder med behov for skiltning store fordele. Dennis Harboe peger på, at skiltebranchen i dag består

af 600-700 skiltevirksomheder, men de har ikke etableret alliancer, der tilbyder kunderne et bredt produktsortiment.



- Vi vil

være oplagte samarbejdspartnere for nationale og internationale butikskæder ved omprofilering og servicekontrakter. Vi

skal i princippet kunne tilbyde at udskifte kunders facader i hele Norden over night, siger Dennis Harboe.



Harboe Skilte leverer

alle former for skilte. Sortimentet inkluderer facadereklamer, bannere, autoreklame, stilladsreklamer, digitalprint m.m.



Hovedparten

af produktionen er outsourcet til leverandører i ind- og udland. Det gør, at virksomheden ikke er afhængig af

en bestemt produktionslinie.



- Franchisetagerne får adgang til et internationalt netværk af leverandører,

og de kan få støtte fra vores faste stab af projektledere, designere og montører. De behøver ikke have

branchekendskab, men de skal være ambitiøse og have talent inden for salg og ledelse, siger Dennis Harboe.



Han og

en kompagnon etablerede firmaet i 1994 og forsøgte hurtigt efter at introducere et franchisekoncept. Men det gik ikke.



-

Vores egen organisation var ikke bygget op og gearet til det. Og hverken konceptet eller rekrutteringen var i orden. Da jeg i 1996

købte min kompagnon ud, blev konceptet med fem afdelinger lukket ned. Vi lærte en masse af det. Navnlig hvordan man ikke

skal gøre, fortæller Dennis Harboe.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen