Berlingske Business

SkandiaBanken fik underskud

Året har været præget af store ændringer, en kraftig vækst i antallet af kunder og organisation og investeringer

i nye forretningsområder. Samtidig har opbygning af kendskabet til SkandiaBanken gennem markedsføring påvirket

resultatet negativt, skriver banken.


Den 6. maj 2001, da banken havde ca. 30.000 kunder, startede markedsføringen af SkandiaBanken

med henblik på at opbygge kendskabet og tiltrække nye kunder. I perioden frem til årsskiftet er antallet af kunder steget

med 107 pct. til ca. 62.000 kunder, heraf anvender ca. 45.000 Internetbanken. Kundetilgangen er særdeles tilfredsstillende og

bekræfter, at SkandiaBankens rente- og gebyrpolitik er et meget tiltrækkende koncept.


Da SkandiaBanken A/S ikke

beregner sig oprettelsesgebyrer, vil indtjeningen fra de nye kunder først begynde at aflejre sig i regnskabet fra 2002.






.000

kunder er målet

I 2002 vil der fortsat blive investeret betydelige beløb i nye aktiviteter og markedsføring med

henblik på at nå en kundebase på over 100.000 kunder inden udgangen af 2003.


For hele året venter banken

et underskud på ca. 35 mio. kr. Det samlede indlån udgør 2121 mio. kr. og er steget 70 pct.


Udlån til

private er steget med 2 pct. i 2001. Det samlede udlån udgør 646 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen