Berlingske Business

Seattable er både en stol og et bord

Seattable er navnet på et nyt møbel på det danske marked, og møblet har helt specielle egenskaber.

Det ene øjeblik kan det være en stol. Ét sekund efter kan det være et bord. Der skal blot et enkelt snuptag til for at ændre funktionen fra det ene til det andet.

Det er Lobo International Furniture i Frederikssund, der lancerer det helt specielle produkt herhjemme.

Seattable er tegnet af designeren Ilian Vladimiroc Milinoc, og den blev valgt som årets stol på den 26. stole-messe i Udine i Norditalien i 2002.

Siden har den været en succes på flere europæiske markeder, men først på dette års stole-messe i Udine lagde folkene fra Lobo for alvor mærke til stolens helt specielle kvaliteter.

Store forventninger

- Vi har store forventninger til nyheden på grund af dens fleksibilitet.

- Især venter vi et pænt salg til undervisnings- og konferencesektoren, hvor man det ene øjeblik har brug for, at folk kan sidde ved borde, mens der i det næste øjeblik er brug for udelukkende siddepladser, siger salgschef Lars Jung, Lobo International Furniture.

Stolen eller bordet, om man vil, fremstilles i Bulgarien.

Den kan, når den ikke skal bruges, stables i en trolley med plads til op til 12 stole, hvorfor den ikke optager megen plads.

Lobo International Furniture er en 20-årig gammel grossistvirksomhed, der blev grundlagt i 1984 af Hans Christesen.

I dag er det sønnen, Bo Christesen, som leder virksomheden.

I starten blev der først og fremmest satset på import af traditionelle italienske rokoko-møbler til privatmarkedet i Danmark, men Frederikssund-virksomheden drejede for en halv snes år siden mere og mere ind på business-markedet, hvor de primære forretningsområder er salg af stole og borde til hoteller, restauranter, konferencecentre og selskabslokaler.

jc

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen