Berlingske Business

SAS og Spies i nyt samarbejde

Et af Danmarks største rejsebureauer, Spies, opgiver nu helt at sende rejsende til de europæiske storbyer med egne chartermaskiner.

Selskabet overlader det i stedet til SAS.



Spies indleder til marts et omfattende samarbejde med SAS om weekend- og en-uges rejser

til en række europæiske storbyer. Ca. 85 pct. af city-programmet flyves med SAS, men også Turkish Airlines og det

SAS-ejede Spanair er med.



- For første gang i vores historie går vi helt væk fra charterfly. Konkurrencen

mellem flyselskaberne betyder, at det ikke er lønsomt for os mere. Derfor har vi indgået den store samarbejdsaftale med

SAS, siger direktør Jan Vendelbo, Spies.



Aftalen med SAS omfatter i første omgang 9000 pladser i 2004. Storbyferie

er mere populært end nogensinde, og omkring 100.000 danskere rejser hvert år på storbyferie primært i Europa.

Ifølge Jan Vendelbo har Spies sat sig på flysæder på attraktive afgange torsdag og søndag. Spies afstår

fra at tilbyde rejser til storbyer, der går fra søndag til torsdag, da interessen for er for lille.



- Det afgørende

for os er at have de rigtige afgangstider, og det har vi. Med SAS og de andre flyselskaber kan vi tilbyde rigtige, forlængede

weekender med afgang torsdag og hjemkomst søndag - altså hele tre overnatninger, siger Jan Vendelbo.







hd

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen