Berlingske Business

Roblon fik rekordresultat

Der er tale om det hidtil bedste resultat i selskabets historie, men det var som ventet i forhold til en opjustering i forbindelse

med offentliggørelsen af halvårsregnskabet i juni. Nettoresultatet steg til 32,4 mio. kr. fra 13,3 mio. kr.


Selskabet

havde en omsætningsfremgang på på knap 50 pct. fra 177,3 mio. kr. til 265,5 mio. kr. De tre divisioner i selskabet

har alle opnået et resultat og en omsætning, der var bedre end ventet, skriver selskabet. Derfor indstilles det til generalforsamlingen

13. februar, at udbyttet hæves til 30 pct. fra 14,9 pct. tidligere, og bestyrelsen giver resultatet karakteren "meget tilfredsstillende".


Egenkapitalen

i selskabet er efter skat og udbytte opgjort til 138 mio. kr. og soliditetsgraden til 70,9. Samtidig meddelte selskabet, at det for indeværende

regnskabsår venter et resultat før skat på 20 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen