Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Rim, sange og slogans

Som mange af landets erhvervsdrivende ved, er der god reklame i et have et slogan til virksomheden. Og har man fundet på et

godt ét, kan man for så vidt bruge det igen og igen. Medmindre, selvfølgelig, at man ikke kan lade være

med at blive ved at finde på nye og derfor ender med at have flere forskellige.


Sådan er det for Claus Høvelt,

indehaver af elektrikerfirmaet Høvelt Electric, der går rundt med et ganske velvoksent digter-gen i sig.


Det har

han givet afløb for i sine ikke mindre end syv forskellige håndværkerrim, hvoraf der her blot bringes et par eksempler:

"Indbrud, tyveri - det kan ingen li''. Dertil er der kun at si'': Kontakt Høvelt Electric, så du kan bli'' fri - på

alle typer alarmer, vi tilbud kan gi'' ".


Eller hvad med: "Lys, kraft, alarm, telefon og edb - ring til Høvelt Electric

og I vil se. Om installationerne vi alting ve'' - vi ordner også dine en-to-tre".



Skriver sange

Claus Høvelt

er ikke i tvivl om, hvorfra hans lyriske talenter stammer.


- Jeg har arvet lysten til at rime fra min mor, der skrev selskabssange. Det

gør jeg også samtidig med, at jeg altså går og finder på de forskellige slogans til firmaet. Det er

nu engang meget sjovt at gå og finde på de her små rim, siger Claus Høvelt.


Han begyndte at bruge rimene

som reklame for sin virksomhed for et par år siden. De syv varianter bruges på skift, når Claus Høvelt annoncerer

i telefonbøger og lokale aviser.


- Det er godt med lidt forandring, for folk lægger mærke til os på

grund af udskiftningen. Det er en god måde at skille sig ud fra mængden på. Vi bliver kendte for vores mange rim,

og som lille virksomhed gælder det jo netop om at være kendt blandt kunderne, konstaterer Claus Høvelt.









Rimende

kort

Udover at virksomheden nyder godt af Claus Høvelts sproglige fornemmelser i forbindelse med markedsføringen, har

hans venner og bekendte også glæde af dem. Dels i form af sangskrivningen, dels når Claus Høvelt bruger rimende

ord til at sætte kulør på ellers lidt kedelige ting.


- Til receptioner får folk en masse ens kort, der

siger "tillykke" eller noget andet kedeligt. Jeg kan godt lide at overbringe et kort, der rimer. Det er meget sjovere og

så kan modtageren også se, at jeg har tænkt på ham i forbindelse med hans reception, siger Claus Høvelt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen