Berlingske Business

Rekordomsætning i Dansk Supermarked

Dagligvarekoncernen Dansk Supermarked, bl.a. omfatter Bilka lavprisvarehusene, Føtex varehusene og Netto-butikkerne, omsatte

i regnskabsåret 2002/03 for 43,3 milliarder kroner og opnåede et resultat efter skat på 1388 mio. kr. Både

med hensyn til omsætning og med hensyn til overskud er der tale om rekordtal for den A.P. Møller - Mærsk-ejede dagligvarekoncern

med 19.446 tilknyttede medarbejdere (omregnet til fuldtidsansatte) og 911 butikker.



Året før var omsætningen

på små 41 mia. kr. og overskuddet efter skat var på 1344 mio kr.



I koncernens danske aktiviteter i Netto, Føtex

og Bilka steg omsætningen fra 29,0 mia. kr. til 30,5 mia. kr., og overskuddet efter skat steg fra 1178 mio. kr. til 1233 mio.

kr.



I de udenlandske aktiviteter i Netto-butikkerne i Tyskland, England, Polen og Sverige steg omsætningen fra 11,9 mia.

kr. til 12,8 mia. kr., men overskuddet faldt fra 166 mio. kr. til 155 mio. kr.

Høje forventninger

For 2003/04 venter

Dansk Supermarked et resultat på et lavere niveau som følge af afdæmpet forbrugsudvikling både i Danmark

og på de udenlandske markeder. Antallet af butikker ventes øget til ca. 1000 med flest nye butikker i udlandet, mens

antallet af ansatte - omregnet til fuldtidsansatte - ventes øget til 20.000.



A.P. Møller Mærsk ejer direkte

og indirekte i alt små 68 pct. af aktierne i Dansk Supermarked, mens købmand Hermann Salling ejer den resterende del.



RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen