Berlingske Business

Recommended har succes med nordisk samarbejde

Det jyske reklamebureau Recommended - tidligere NP3 - er med succes trådt ind i en nordisk bureau-kæde af samme navn.

Bureauet har tiltrukket en række nye kunder i et trængt marked, og har på den måde løftet omsætningen. Det seneste årsregnskab for perioden 2003/04 viser en stigning i nettoomsætningen til 359,7 mio. kr. fra 323,0 mio. kr. i den tilsvarende periode året før.

- Vi er gået frem på det danske marked, og er begyndt at se resultaterne af det nordiske samarbejde, siger adm. direktør Allan Bartram.

Han fortæller, at den amerikanske pumpekoncern ITT Flygt er den første kunde, der er kommet til Recommended via de nye partnere i Norden. Til gengæld har Recommended sent to kunder den anden vej: Mytravel og K-Salat.

Det var NP3 der sidste år tog initiativ til den nordiske bureaukæde:

- Vi kom til den konklusion at skulle vi blive større måtte vi have del i de budgetter, der gik over grænserne, siger Allan Bartram.

Stabil vækst

Recommended i Danmark er hovedaktionær i det nordiske selskab Recommended Nordic med en aktiepost på 52 pct.

Recommended er vokset stabilt gennem de senere år. Bureauet har ikke redet med på det gevaldige boom i branchen i slutningen af halvfemserne og begyndelsen af 2000. Til gengæld slår branchens nedtur i kølvandet på dot-com boblens bristen heller ikke igennem på regnskaberne i de seneste år.

- Det skyldes, at vi har satset på store solide virksomheder primært inden for detailhandlen, som aldrig selv har været i problemer.

Selvom Recommended er i god økonomisk gænge, kan man godt mærke at der skal arbejdes hårdere for at tjene penge.

- Vi omsætter for 14 pct. mere i dag end sidste år, men tjener de samme penge. Der skal arbejdes hårdere for tingene nu end tidligere, siger Allan Bartram.

Recommended Denmark I/S - Århus

Tal i mio. kr. 2003/04 2002/03

Nettoomsætning 359,7 323,0

Bruttoresultat 72,7 64,1

Resultat af primær drift 8,6 8,5

Årets resultat 10.1 10,5

Egenkapital 19,7 14,8

Antal ansatte 98 86

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen