Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Psykologisk markedsføring

Det er en svær kunst at lave et godt håndværkerrim. Det skal rime, det skal fænge og det skal passe til virksomheden.

Og så skal det skabe så megen opmærksomhed hos læserne, at de husker det til næste gang, de skal bruge

en håndværker.


Denne uges første nominerede til titlen som "Sommerens bedste håndværkerrim"

lever måske ikke op til det første af ovenstående kriterier. Eller gør det?


Det spørgsmål

stiller mange sig selv, når de ser sloganet for Aage''''s Polering i Ølstykke: "Er De træt af tåge, så

ring til Aage''''s". Derfor bliver det sidste kriterie opfyldt til overmål.


Alt efter hvor længe man venter med

at udtale "''''s"''''et efter "Aage", kan sloganet godt komme til at rime. Og lige præcis det forhold er den afgørende

pointe for indehaveren af Aage''''s Polering, Sven Aage Rasmussen, der er ophavsmand til sloganet.



Leger med ordene

Folk sidder

nemlig og leger med ordene, indtil de kommer til at rime. Og således har de sloganet i bevidstheden så længe, at

det bliver siddende.


- Først var jeg lidt ked af, at sloganet ikke helt rimede. Men siden har jeg opdaget, at det faktisk

er rigtig smart med det lille psykologiske trick, der får folk til at gruble løs. Det får sloganet til at blive

på lystavlen og mange ringer og siger, at de "er trætte af tåge", fortæller Sven Aage Rasmussen.


Han

medgiver, at det med tågen heller ikke er helt korrekt, for det er jo ikke tåge, han pudser af folks vinduer. Men han

måtte bøje lidt hist og her, hvis han ville have et godt rim til sit firma.


- Der er slet ingenting, der rimer på

Sven, så det skulle være noget med Aage.


- Og vinduerne ser jo ud som om, at det er tåget udenfor, før

jeg pudser dem. Så helt galt er det ikke og alle kunder synes da også, at sloganet er helt fint, konstaterer Sven Aage

Rasmussen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen