Berlingske Business

Positivt køb af Navision

Den foreløbige vurdering er, at Microsofts køb af Navision, hvis det gennemføres, på længere sigt

vil have betydelig positiv effekt på udviklingen i Columbus. Der er ingen umiddelbart fare for, at Microsoft ikke vil fortsætte

med at anvende de indirekte salgskanaler, som Navision anvender i dag, bl.a. gennem salg i Columbus regi, vurderer administrerende

direktør i Columbus Carsten Dilling.


- Vi har fået et brev fra Microsoft, hvoraf det fremgår, at Microsoft

ikke umiddelbart har planer om at ændre salgsstrategi, oplyser Carsten Dilling.


Skulle Microsoft helt mod forventning ønske

at ændre salgstrategi for Navision fra indikrete salg til direkte vil et opkøb af Columbus være en nærliggende

mulighed, siger Carsten Dilling lidt spøgefuldt. Han understreger dog, at der ikke er tale om noget sådan på nuværende tidspunkt.


De

fleste aftaler, som Columbus har med Navision, er længerevarende, men alle har varierende løbetider.


- Nogle aftaler

løber to år, andre fem år og andre igen er etårige med løbende opdatering, oplyser direktøren.


-

Da vi er helt fokuserede og loyale mod Navisons produkter, så havde vi ikke turdet investere og satse så meget på

Navision, hvis ikke vi ligesom fornemmede en længere commitment fra Navisison, fastslår han.


61 pct. af Columbus''''

omsætning i første kvartal 2002 stammer fra salg af Navision Axapta, og dertil kommer 5 pct. fra Navision Attain, og

derfor er Microsofts køb ikke uden betydning for Columbus.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen