Berlingske Business
17:29Renterne kom op igen efter en tur i lavningen

Pas på TDC Forlag!

Vort selskab annoncerede i TDCs Navnebog København i 1998. I 1999 konstaterede vi, at det ikke var nogen god ide, hvorfor vi skriftligt opsagde aftalen med forlaget, som bekræftede vores opsigelse.

Uheldigvis har forlaget de følgende år alligevel sendt regninger til vort selskab, som vi har betalt. Desværre var vi ikke opmærksomme på forholdet før 2003, hvor vi skriftligt klagede over at modtage en regning for en ydelse, som vi havde opsagt helt tilbage i 1999. Forlaget gjorde opmærksom på, at eftersom vi havde betalt de følgende år betragtede de aftalen som genoptaget, og man fastholdt regningen. Et par måneders korrespondance fremmede ikke sagen. Forlaget gjorde blandt andet gjorde opmærksom på, at man af sig selv havde flyttet annonceringen fra navneboen over i fagbogen, fordi "man erfarede, at brugerne foretrækker en adskillelse af privat- og erhvervsoptagelser". Der var sådan set ikke konkrete svar på vores klage, men vi betalte til slut regningen og forestillede os selvfølgelig, at man herefter ville forstå vores fornyede skriftlige opsigelse. Nu har vi igen fået en regning, og efter 3 forgæves henvendelser til konsulenterne i forlagets annonceafdeling får vi blot at vide, at man ikke kan anerkende vores reklamation, og at man fastholder, at vi skal betale. På forespørgsel om man kan tale med en overordnet eller måske få et møde, hvor vi kan fremlægge den fornødne dokumentation, som uden tvivl vil opklare hele problemet, får man blot det svar, at det ikke kan lade sig gøre, og at man blot kan lade være med at betale. Så må en retslig incasso jo vise, hvad det kan udvikle sig til.

Man kan undre sig over, at Danmarks største teleudbyder anvender den slags forretningsmetoder, og vi kan kun opfordre alle danske erhvervsvirksomheder til at tænke sig grundigt om, inden de indleder et samarbejde med TDC Forlag. Tilsyneladende anvender forlaget kun envejskommunikation - og det gavner som bekendt kun den ene part!

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen