Berlingske Business

Pas på - gulvet er farligt!

Simple faldulykker koster virksomhederne over 300 mio. kr. skrev ErhvervsBladet 23. februar - bl.a. fordi mange tror, at forebyggelse

er dyrt og besværligt. Det kan kun skyldes mangel på viden, da man jo sagtens kan forebygge som en naturlig del af hverdagen.



Et

eksempel er køkkener, hvor 29 pct. af alle ulykker ifølge Arbejdstilsynet er faldulykker, bl.a. på grund af de

glatte gulve. Det er derfor noget paradoksalt, at der stadig er relativt få køkkener, der anvender midler, der gør

gulvene mere skridsikre, eller anvender fedtopløsende rengøringsmidler. Ingen af delene er dyre eller besværlige.

Min grundlæggende pointer er altså, at forebyggelse af de simple faldulykker er sund fornuft, og at det sagtens kan være

billigt og en naturlig del af hverdagen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen