Berlingske Business

Pakkefirma vokser støt

Det ruller bogstavelig talt derudad for pakketransportfirmaet GLS Denmark, hvis primære forretningsområde er distribution

af dag-til-dag erhvervspakker i ikke bare Danmark, men i hele Europa.



Firmaet, der tidligere hed Pakketrans, og som i 2001 købte

konkurrenten Stafetten, ejes af det britiske postvæsen, Royal Mail, og virksomheden har netop udvidet sin terminal i Kolding,

så der nu er 7.500 kvadratmeter under tag til sortering og fordeling af pakker. Virksomheden har de sidste fem år haft

en omsætningsvækst på 25 pct., og virksomhedens tidligere direktør, den 65-årige Arne Tirsgaard, blev

i regnskabsåret hentet tilbage fra hans pensionisttilværelse, da virksomheden trængte til lidt branchekendt styring.



GLS

satser på levering af pakker fra dag til dag i både Danmark, Norden og Europa, og virksomheden driver desuden et logistikhotel.

Virksomheden har som erklæret målsætning både at vinde yderligere markedsandele og at forbedre både

omsætning og indtjening.



GLS sidder på omkring 20 pct. af det danske marked for pakkepost, og udover Post Danmark

er DHL, der ejes af det tyske postvæsen, blandt hovedkonkurrenterne på det danske pakketransport-marked.



Årets

ellers fornuftige resultat er påvirket negativt af, at det har været nødvendigt at nedskrive værdien af en

grund i Glostrup, så man har måttet sælge halvdelen af grunden med et tab på omkring tre mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen