Berlingske Business
12:59Mere salt i såret for skandaleramt japansk bilindustri

Pakke-Trans bliver til en del af GLS

Kænguruen vil fortsat være en del af logoet, og der vil også i de næste tre år stå Pakke-Trans

på siderne af firmaets 350 biler.



Men fra denne uge er Pakke-Trans en del af General Logistics Systems med egne selskaber

i 14 europæiske lande og distribution i 30 forskellige lande i Europa.



Dermed vil det danske firma med 350 biler og godt

500 ansatte blive en del af en virksomhed med 16.000 biler, 12.000 medarbejdere, 500 depoter og 25 hubs spredt over hele Europa. Og

med otte mio. pakker om året vil den danske virksomhed være lillebror i en virksomhed, som dagligt flytter én mio.

pakker.



- Det nye navn og et nyt logo vil blive introduceret gradvist i Danmark i de kommende tre år, for vi vil gerne

bevare både det brand, som Pakke-Trans er i Danmark, og den kundeloyalitet, som vi har opbygget, siger Allan Laursen, adm. direktør

i General Logistics Denmark A/S.



- Pakke-Trans er et velkendt firmanavn i Danmark, men jeg tror, at vi ved at være en del

af et større europæisk netværk både vil styrke vores position på det danske marked samtidig med, at

det tillader os at forbedre vores internationale serviceniveau til fordel for vore kunder.



GLS tilbyder udover pakkedistribution

også ekspresservice og samlede logistikløsninger på tværs af grænserne i Europa. GLS International Holding

BV har hovedsæde i Holland.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen