Berlingske Business
17:42

Orifarm udfordrer Lundbeck med et nyt kopi-produkt

Orifarm-koncernen med hovedkvarter i Odense sender nu et nyt kopiprodukt på gaden på det lukrative marked for antidepressive medikamenter.



Det

er koncernens markedsføringsvirksomhed kaldet Copyfarm, som sender midlet Citalopram Copyfarm på gaden, med den direkte

henvisning til, at der er tale om et kopiprodukt af Lundbecks succesmiddel Cipramil. Orifarms adm. direktør Hans Bøgh-Sørensen

siger, at det nye produkt er 60 pct. billigere end originalproduktet, og han erkender, at der en risiko for, at Lundbeck vil forsøge

at stoppe produktet.



- Men med det nye produkt giver vi vores bidrag til at gøre medicinen billigere for patienterne og

desuden spare den offentlige sygesikring for en del udgifter, siger Hans Bøgh-Sørensen.

Retssag er for tynd

-

Det er ingen hemmelighed, at Lundbeck tidligere har valgt at få nedlagt fogedforbud mod kopipræparater af denne type,

men vi har grund til at tro, at de seneste undersøgelser i forbindelse med en engelsk retssag vil gøre det umuligt for

Lundbeck at fortsætte deres juridiske tovtrækkerier med kopiproducenterne.



Sagen i England ventes afgjort inden udgangen

af året.



Hans Bøgh-Sørensen betegner Lundbecks sag som "ganske enkelt for tynd".



- Derfor

er det også vores klare opfattelse, at Lundbeck med de verserende retssager udelukkende forsøger at vinde tid, så

de i mellemtiden kan vænne patienterne til at anvende deres nye og noget dyrere præparat, Cipralex, siger Orifarm-direktøren.



Markedet

for antidepressive midler er et hastigt voksende marked. Siden 1997 er det vokset med knap 60 pct., og i 2001 omsattes 722 mio. kr.

på den type produkter.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen