Berlingske Business

Nye muligheder for at få en digital kæreste.

Stadig flere scorer en kæreste ved hjælp af internettet. Ensomme landmænd, overvægtige, seniorer og andre

grupper har taget netdating til sig som et både billigere og mere systematisk middel til at finde en livsledsager.



Esbjerg-reklamefotografen

Nicholas Albertus venter inden udgangen af året at have brugt mindst en million kroner på at opbygge datingsites og få

dem gjort kendt via tv-reklamer og på store søgemaskiner som jubii, google og ofir.



- Jeg fik ideen, da jeg surfede

på nettet, og der dukkede 500 reklamer op på alle de datingsites, jeg kom ind på. Vi vil ikke have reklamer på

vore datingsites, og for kunderne er det gratis at være med, så indtil videre koster det mig kun penge at arbejde med

det, siger Nicholas Albertus.



Han har en medarbejder fast ansat til at opbygge de digitale kærlighedsstier og bruger også

selv megen tid på at gøre det nye forretningsområde kendt. Foreløbig har han 700 brugere registreret på

fem sites: En generel, new-phase-dating.dk, og tematiserede kontaktsider for modeller, seniorer, xl-størrelser og handicappede.

Inden for kort tid følger sites specielt for piger og folk med uopfyldte sexønsker i den pæne ende af skalaen.



Inden

årets udgang venter Nicholas Albertus at have 10.000-30.000 brugere. Ambitionen er, at selskabet Webster & Co. skal være

næststørst inden for dating på nettet efter dating.dk inden for fem år. Når den digitale kontaktbørs

er indkørt, kan brugerbetaling komme på tale, ligesom han ikke udelukker et salg.



Nicholas Albertus er selv blevet

single i julen, og han kunne godt finde på at bruge netdating som kontaktredskab.



- Du kan nem bruge 500 kr. på en

pige ved en bar, hvis du er lidt smart, og så alligevel ende med at gå hjem alene. Inde på datinglisten kan du udvælge

fem, hvis udseende tiltaler dig, og skrive til dem, så du får et indtryk af, hvem du passer bedst sammen med, siger Nicholas

Albertus.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen