Berlingske Business

Ny rammeaftale mellem netmedier og bureauer

En lang række medier har inden for de seneste par år indgået samarbejdsaftaler med DRRB (Danske Reklame-Og Relationsbureauers

Brancheforening).


Men det er først nu at der er indgået en aftale som dækker vilkårene for samhandel

på annoncemarkedet mellem netmedier og Reklame- og Mediebureauer.


Nu er der indgået en aftale mellem FDIM (Foreningen

af Danske Internet Media) og DRRB, der lægger op til ensartede vilkår på internetmarkedet.


Et af de første

medlemmer hos FDIM, som tiltræder aftalen, er annoncenetværket Doubleclick:


- Det er vores holdning, at det er optimalt

med ensartede vilkår på internet, og derfor vil vi arbejde under den nye overenskomst, udtaler selskabet i en meddelelse.


Rammeaftalen

opererer i 2002 med tre godtgørelser til de bureauer, som lægger en ordre hos netmedierne:


l Godtgørelse

for betalingsgaranti: en pct.


l Informationsgodtgørelse: to pct.


l Materialegodtgørelse


De bureauer,

som står uden for DRRB, skal indgå en selvstændig aftale med netmedierne, hvis de ønsker at få del

i godtgørelserne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen