Berlingske Business

NeuroSearch-forsøg afsluttet

Resultaterne har ikke fuldstændigt kunnet forklare de tidligere fund, der var årsag til standsningen af fase II-forsøgene

i august 2000, meddeler NeuroSearch.


- Vi har kunnet afklare en del af de tidligere fund og har måske nogle forklaringer

på andre, men der mangler fortsat noget, og det vil vi tale med vores samarbejdspartner om, siger administrerende direktør

i NeuroSearch, Jørgen Buus Lassen.


NeuroSearch skal nu diskutere resultaterne med sin samarbejdspartner GlaxoSmithKline.


-

Vi venter en afklaring i første kvartal 2002, siger direktøren, som pointerer, at samarbejdet med GlaxoSmithKline fortsætter.


Grundet

den manglende fulde forklaring har selskabet ikke som planlagt indsendt responsum til de amerikanske sundhedsmyndigheder i fjerde

kvartal 2001.


- Kravene til at få godkendt depressionsmidler nu er større en i firserne, da de fleste andre stoffer

blev godkendt, og vi stiller derfor større krav til forsøgene nu end dengang, siger Jørgen Buus Lassen.


NeuroSearch

og Glaxo Wellcome stillede sine kliniske forsøg med antidepressionsmidlet NS 2389 midlertidigt i bero i august 2000 for at afvente

yderligere undersøgelser. Det er disse, der nu i første omgang er afsluttet. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen