Berlingske Business

Netdoktors økonomi strutter af sundhed

Rikke Esbjerg, direktør, Netdoktor.dk
Foto:

Danskerne er vilde med at søge oplysninger om sundhed på nettet. Det mærkes tydeligt hos Netdoktor, som leverer fine resultater i sin årsrapport.

Virksomheden bag det populære website Netdoktor.dk smyger sig uden om krisen og præsterer pæne resultater i sin netop offentliggjorte årsrapport.

I løbet af det seneste år har Netdoktor Media oplevet en fremgang i omsætningen på 13 procent og en fremgang i resultat før skat på 64 procent til 1,2 millioner kroner. Det er sket på trods af, at onlinedelen af mediemarkedet i årets første kvartal er faldet med 4 procent.

Den skærpede konkurrence om annoncekronerne har heller ikke bidt voldsomt på mediet, som direktøren selv, Rikke Esbjerg, betegner som et nichemedie, der formår at trække brugere til hele døgnet.

- Alle vores besøgende er målrettet i gang med at søge informationer om sundhed. Den relevans kan et bredere medie ikke levere, forklarer Rikke Esbjerg i en meddelelse.

En undersøgelse fra analyseinstituttet Nielsen viser, at 8 ud af 10 danskere kender websitet, og at mere end hver anden dansker besøger hjemmesiden i løbet af et år.

Selv om det seneste regnskab har vist en fin fremgang, er forventningerne til resten af året behersket.

- Usikkerheden i markedet er meget stor, og derfor er vores budget for i år konservativt, men vi forventer bestemt at styrke vores position som Danmarks førende nichemedie inden for sundhed, siger Rikke Esbjerg.

- ulha

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen