Berlingske Business
17:14Islandsk lufthavn vil ikke lade fly fra Air Berlin lette

Neoplex vil gøre en forskel

Varernes indpakning, emballagen, får stadig større betydning, når vi køber ind i supermarkedet. Det er en

kendt sag i dagligvarehandelen og ikke mindst hos store fødevareproducenter som Schulstad, Daloon, Kims og Royal Greenland.



Det

er mærkevarer, som de fleste danskere kender, men næppe mange ved, at selve emballagen er fremstillet på en fabrik

i Nyborg. Neoplex A/S startede i 1973 som en fabrik, som fremstillede bæreposer af plast, men i de senere år har man ekspanderet

kraftigt ved at gå ind i nye materialetyper.



Især laminater og pakkefolier vinder stadig større indpas i fødevareindustrien,

bl.a. fordi de er meget fleksible, og fordi man som fødevareproducent med tryk kan udsmykke dem præcis, som man har lyst

til.



- Vi fremstiller fortsat bæreposer på den ene af vore tre afdelinger her i Nyborg, men det udgør i dag

kun en tredjedel af vores produktion, siger adm. direktør Niels Hermansen.



- Den store vækst ligger udover laminater

og pakkefolier på de såkaldte wicket-poser, som især bruges til brød, kyllinger og dybfrostvarer.











Tidligt

ude

Ifølge Niels Hermansen er det en del af succesen, at Neoplex tidligt var ude med de nye indpakningsmaterialer.



- Udviklingen

betyder jo, at stadig flere fødevarer, ikke mindst brød, bliver fremstillet industrielt, og da vi både er gode

til at trykke på emballagerne og har opnået en god størrelse, så er det en medvirkende årsag til, at

vi bliver ved med at vokse, siger Niels Hermansen.



Virksomhedens motto er, at "Neoplex gør en forskel", og netop

trykningen udgør ofte en forskel på, om emballagen fungerer eller ikke gør.



- Vi har ikke vores egen tegnestue,

men arbejder tæt med kunderne om, hvordan deres emballage skal være. Typisk kommer kunden med et forslag, som deres reklamebureau

har lavet, men det er vigtigt, at vi inddrages så tidligt som muligt, fordi vi kan bidrage med ekspertise til at få de bedste

resultater, siger Niels Hermansen.



Neoplex er certificeret efter ADAS-standarden, men er i gang med at indføre den skrappere

BRC-certificering, som de britiske supermarkeder har indført.



- Det er en videreudvikling på ADAS, men vi regner

med, at den vil brede sig til hele Europa, siger Niels Hermansen.



På virksomheden genbruges både overskydende farver

og plastmaterialer. Det sker i bæreposeproduktionen ikke i de emballagetyper, som kommer i direkte berøring med fødevarer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen