Berlingske Business

Nedgang i salg hos Lufthansa

Lufthansas danske chef, John Nielsen, siger, at han nu vil undersøge, om det utilfredsstillende salg skyldes manglende kapacitet

eller markedsføringen.


- Men salget hen over sommeren kunne være bedre, siger han.


Han glæder sig dog

over, at Lufthansa opnåede en pæn fremgang i Danmark i de fire første måneder af 2002. Selskabet fik en fremgang

på 4,9 pct. i antal passagerer og et plus på 0,4 pct. i indtjeningen.


John Nielsen mener, at Lufthansa i dag har

et godt udbud af afgange sammen med partneren SAS. Der er dagligt seks afgange til München og syv til Frankfurt, hvoraf Lufthansa

selv flyver to afgange til hver by.


Ifølge John Nielsen er der ikke nye destinationer, der presser sig på. Han forudser,

at en udvidelse af trafikken mellem Danmark og Tyskland i fremtiden især vil øges til Sydtyskland.


- Trafikken til

Nordtyskland fra Danmark vil i stigende grad foregå med bil og tog. Der, hvor vi især kan øge trafikken, er til

München og Stuttgart, ligesom vi kan øge transfertrafikken til Lufthansas langdistanceruter ud af Tyskland, vurderer John

Nielsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen