Berlingske Business
17:16

Modeugen udvider

Hvor CPH Vision, Øksnehallen, og CIFF, Bella Centret, holder sig til den traditionelle messeform, har Goldfinger, tappehallerne

i Hellerup, valgt at inddrage gadeunderholdning, som hovedtema for messen. Der vil være opvisning af break-dance, skaters, latinamerikanske

dansere og verdensmesteren i hacky sack. Alt dette, som et led i at præsentere den kommende street- og jeans-mode, for foråret

og sommeren 2005.



Sune Rauer, idémand og projektleder bag Goldfinger, fik idéen til endnu en tøjmesse efter

flere år som tøj-indkøber. Han følte, at messerne CIFF og CPH Vision manglede noget og valgte at skabe

det selv.



- Det er kedeligt bare at se tøjet på de endeløse stativer og i de traditionelle shows. Derfor

er Goldfinger en event med masser af aktivitet, fortæller Sune Rauer.



Catwalken er skiftet ud med en skaterrampe og skateboards,

mens modellerne er blevet til break-dancers. Også kunstneren Kristian Holst udstiller på Goldfinger, samtidigt med at

han lancerer sin første jeans-kollektion.

Masser af plads

At der er plads til endnu en modemesse i København

er Sune Rauer ikke i tvivl om.



- Jeg har simpelthen fået så mange henvendelser fra designere, som gerne vil udstille

og har måttet takke nej til mange.



Med 90 brands har Goldfinger fuldt hus, og ifølge Sune Rauer er de fleste udstillere

helt nye, mens enkelte er flyttet fra CIFF.



Også Jens Bloch, informationschef for Dansk Textil og Beklædning, er sikker

på, at der er plads til en messe mere i modeugen.



- Branchen har i mange år været for beskeden. Man skal jo

huske på, at beklædning er Danmarks fjerdestørste eksport vare, fortæller Jens Bloch.



Ifølge

Jens Bloch, er det de unge danske designeres gode evner til indkøb, produktion og design, der har gjort Danmark til den førende

nation inden for tøj i Skandinavien.



At det danske tøj er poplært viser besøgstallene, idet hver

fjerde besøgende på modemesserne er fra udlandet.



Jens Bloch regner da også med, at omkring 40.000 til 50.000

mennesker vil besøge København i forbindelse med modeugen, som begynder i morgen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen