Berlingske Business

Mod lysere tider efter magre opstartsår

LanguageWire er en af de førende udbydere af sprog og oversættelsesydelser i Danmark. Ved hjælp af et godt globalt

samarbejde med sprogeksperter tilbyder virksomheden oversættelse, tekstskrivning, korrektur med mere. Virksomheden er stadigvæk

ung, men allerede i sit tredje regnskabsår, kan den begynde at øjne lyse tider efter et par magre opstartsår.



For

første gang har LanguageWire et overskud før skat på knap 2,2 mio. kr.



Salgs- og marketingdirektør

Henrik Lottrup mener, at det er på grund af det anderledes koncept, virksomheden driver:



- Vi klarer det godt, fordi vi

har en lidt anden approach til den branche, vi befinder os i. Derfor er vi på forholdsvis kort tid blevet en af de førende

aktører i Danmark.



Den anderledes approach består af optimerede kommunikationsveje og internetbaserede løsninger.





Det har blandt andet betydet, at de for et år siden kunne starte op i Sverige, hvor LanguageWire på under et år

også har fået succes.



Den 1. januar udvidede de forretningen til Tyskland. Udvidelserne passer udmærket til

visionen om at blive førende på den skandinaviske marked.



- Vi har en ambition om at blive den førende oversættelsesudbyder

på det nordeuropæiske marked. Derfor har vi valgt at gå ind i Tyskland og regner med om tre til fire år at

udvide til Norge og Finland, fortæller Henrik Lottrup.



Men det hele har ikke været lutter lagkage.



De første

år brugte virksomheden mange penge på at opbygge deres IT-platform, hvilket især første regnskabsår

var karakteriseret af.



Derfor mener Henrik Lottrup, at man reelt bør nævne 2002 som det første regnskabsår,

der var det år, hvor LanguageWire entrede markedet.



- Underskuddene skyldes, at vi er så ung en virksomhed, som vi

er, og der var en del etableringsomkostninger i starten, fastslår salgs- og marketingsdirektøren.



I 2004 er der

som allerede nævnt blevet etableret en afdeling i Tyskland.



Men der stopper planerne ikke. Nogle større udviklingsprojekter

blandt andet forbedrede IT-værktøjer, der er virksomhedens grundpiller, er på vej.



- Man kan kalde Language-Wire

en hybridvirksomhed. Vi er i oversættelsesbranchen, men vi arbejder meget teknologisk, så vi kan optimere de kommunikative

processer, der er, siger Henrik Lottrup.



Derudover satser virksomheden på at opbygge deciderede spidskompetencer inden

for de forskellige brancher, de servicerer.



I øjeblikket tæller virksomheden 20 fastansatte, der beskæftiger

sig med ledelse af de opgaver, som er i gang på de forskellige virksomheder.



Det er en væsentlig stigning fra de

fem ansatte, LanguageWire talte i 2001.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen