Berlingske Business
17:42

Mobiltelefon kan betale parkeringen

Mange vil nikke genkendende til følgende situation: Mødet eller præsentationen hos kunden trækker ud, og

dermed udløber parkeringen.


Resultatet sidder stensikkert under viskerbladet i form af et girokort, hvis du da ikke når

at løbe ud og forlænge parkeringstiden. Men det kræver aftalte penge, og så er du lige vidt, for du har kun

sedler.


Løsningen er at betale for parkeringen via mobiltelefonen. På den måde slipper man også for

løse kvitteringer, der skal afleveres til bogholderiet. Firmaet bag parkeringsløsningen hedder Easy Park A/S, og det

er ganske enkelt at indgå en kontrakt.


ErhvervsBladet har prøvet systemet i københavnsområdet, og umiddelbart virker

systemet udmærket, forstået på den måde, at de steder, hvor vi betalte for parkeringen ved at bruge telefonen

- ja, der fik vi i hvert tilfælde ingen p-bøder!


Det første, kunden skal gøre, er at oprette en konto

hos Easy Park. Det sker via nettet, og dagen efter vil du modtage en kontrakt, hvor bilens registeringsnummer og dit mobiltelefonnummer

fremgår. Med kontrakten følger et klistermærke, der skal monteres i forruden. På den måde kan parkeringsvagterne

scanne mærkaten og straks se, om bilens ejer har betalt via sin mobiletefon.



Under udbygning

Systemet er i øjeblikket

under kraftig udbygning, og Euro Park ventes at indgå aftale med Easy Park om kort tid, så systemet også kan benyttes

på Euro Parks områder.


Her og nu kan systemet bl.a benyttes i rød, grøn og blå zone i København samt

i brokvarterene og på Frederiksberg til køb af dagsbillet.


Når du ankommer der, hvor du vil parkere, ringer

du til 70 22 12 45. Herefter er det blot at indtaste koden for den zone, du vil parkere i, og den tid du ønsker at parkere.

15 minutter inden parkeringen udløber, får du en SMS, der skal huske dig på, at tiden er ved at løbe ud.

På det tidspunkt kan du så forlænge parkeringen uden fysisk at skulle forlade det møde, du eventuelt sidder

i.


Netop at kunne forlænge parkeringen er en af Easy Parks styrker, og på den måde slipper man også for

at fylde alt for mange penge i parkometeret for netop at forhindre, at man pludselig skal tilbage til automaten og fylde flere penge

i.


Intet er gratis. Ved at indgå en flexaftale med Easy Park koster det et tillæg på 12,50 kr. for en parkering.

En forlængelse koster 6,25 kr., så hvis man anvender systemet en del er det oplagt at skifte til en abonnementsaftale,

hvor der betales et abonnement på 50 kr. og så fem kr. pr. parkering. Ved denne type aftale er forlængelse af parkeringen

gratis. Under alle omstændigheder fordyrer Easy Park den i forvejen dyre parkering.


Systemet findes også i Norge

og i de større svenske byer samt i England og i løbet af dette år ventes udbredelse øget over resten af

Europa.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen