Berlingske Business
14:41Endnu en hedgefond shorter Pandora

Mindre firmaer orker ikke at markedsføre

Det er karakteristisk for mange af virksomhederne, at de er utroligt gode, når det gælder om at klare de opgaver, der

ligger i det håndværksmæssige eller omkring produktionen, men det er samtidig et faktum, at mange går i baglås,

når talen falder på markedsføring og opsøgende salg.


Det er fakta, man er blevet klar over i virksomheden

Arista i Odense, og gennem de seneste tre måneder har man arbejdet med et koncept, hvor man tilbyder smv''erne at løse

opgaverne, og det er allerede blevet en markant succes.


- De små og mellemstore virksomheder har virkelig ofte meget store problemer

med markedsføringen. Ofte bliver det ikke til andet, end at de investerer et vist antal kroner i en annonce, som mange gange

ydermere er fejlplaceret og derfor ikke giver resultat, siger direktør Henrik Hvam, Arista.


- Virksomhederne har ganske

simpelt ikke afklaret problemerne omkring deres markedsføring, og dermed bliver den ikke målrettet.


- Disse typer

af virksomheder har ofte typisk tre typer af vanskeligheder: regnskab, salg og markedsføring. Regnskabet bliver klaret, fordi

man eller har hele det offentlige apparat efter sig, men de to andre problemer er der ikke kontrol på og derfor bliver man ikke

tvunget til aktivitet. Resultatet er, at der som regel først tænkes på markedsføring, når der er nedgangstider,

og det betyder så, at virksomheden ofte ender i en produktion, der er præget af bølgegang. Der skal markedsføres

målrettet og også i opgangstider, hvis man vil have stabilitet, fastslår Henrik Hvam.


Aristas erfaringer er,

at virksomhederne skal tænke mindst to år frem, hvis man vil opnå det optimale, og man kan i dag klare hele konceptet

for virksomhederne, så man i dagligdagen kan koncentrere sig om produktion. Oplægget er, at man tager sig af alt det administrative

omkring totalløsninger for markedsføring, og dermed slipper erhvervslivet helt for selv at beskæftige sig med

de skriftlige opgaver og personlige samtaler på dette vigtige område.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen