Berlingske Business

Microsoft mister ikke markedsandele<br>

Små og nyetablerede danske virksomheder fravælger ikke økonomisystemer fra Microsoft, fastslår adm. direktør

Søren Fink-Jensen fra Microsoft Business Solutions, der blandt andet producerer det mest udbredte økonomisystem i Danmark,

C5.



- Det er mit indtryk, at det er lykkedes os at opretholde den samme markedsandel i Danmark som tidligere år, siger

Microsoft-direktøren.



Han reagerer på en artikel i ErhvervsBladet mandag, hvor det fremgår, at nye små

danske selskaber foretrækker en billig og simpel løsning fra lokale producenter på bekostning af Microsoft.



Herbert

Nathan fra HerbertNathan & Co vurderer, at det kun er en tredjedel af de 20.000 nystartede virksomheder i Dammark, der køber

et system fra Microsoft.



Det svarer rundt regnet til et Microsoft salg på 6.000 til 7.000 enheder om året til dette

segment. Det resterende salg fordeler sig på en bred vifte af leverandører.



Microsoft har i dag en markedsandel

på cirka 70 pct. i det danske marked, så et nysalg svarende til en tredjedel af markedet vil på sigt betyde, at selskabets

markedsandel er dalende.



Søren Fink-Jensen bekræfter salgstallene til de små virksomheder, men afviser at

markedsandelen er dalende.



- Der er en betydelig usikkerhed om, hvor mange af de 20.000 nye virksomheder, som køber et

økonomisystem. Det kan være 3.000, 6.000 eller 9.000. Ingen ved det med sikkerhed. Jeg er dog ret overbevist om, at vi sidder

på cirka 70 pct. af nysalget til nystartede danske virksomheder, siger han.



Han afviser desuden, at konkurrencen fra de

lokale danske producenter af økonomisystemer er tiltagende.



- Antallet af alternative udbydere er nogenlunde konstant.

Nye kommer til, mens andre forsvinder.



Søren Fink-Jensen fortæller, at Microsoft for cirka et år siden lancerede C5

version 3.0, der er designet, så helt små virksomheder let kan komme i gang.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen