Berlingske Business

Mere erhvervstrafik på Øresundsbroen

Erhvervslivets aktiviteter over Øresund er steget betydeligt i 2002 sammenlignet med 2001, viser Øresundsbrons seneste

trafikstatistik.


Den erhvervsmæssige trafik over Øresundsbron steg i første kvartal 2002 med ca. 21 pct.

sammenlignet med samme periode i fjor.


Varebilstrafikken steg med ca. 25 pct. - på trods af helligdagene i slutningen af

marts. Lastbiltrafikken steg med 22 pct. Denne stigning er mindre end forudset af Øresundsbron og det skyldes den fortsat meget stærke

konkurrence mellem broen og færgetrafikken i nord. Den erhvervsmæssige personbilstrafik steg med ca. 20 pct. og bustrafikken

med hele 39 pct. i forhold til sidste år.


- Både varebilerne, en del af lastbilerne og de erhvervsmæssige personbiltransporter

over Øresund er et udtryk for temperaturen i det erhvervsmæssige og økonomiske samkvem i Øresundsregionen.

Og selv om trafikåren Øresundsbroen fortsat kun er en meget lille del i det samlede transportbillede i regionen, ser

det ud til , at det forretningsmæssige klima på tværs af Øresund er betydeligt bedre i år end sidste

år, siger markedsdirektør Jacob Vestergaard, Øresundsbro Konsortiet.


Øresundsbron introducerede 1.

februar 2002 et nyt erhvervsprodukt - ØresundBusiness. Produktet gælder både for varebiler og personbiler og er blevet

godt modtaget - mere end 250 virksomheder har tegnet aftale siden lanceringen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen