Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Medieselskab atter i plus

Medieselskabet Den Sydvestjydske Venstrepresse A/S, der ejer halvdelen af dagbladet JydskeVestkysten og udgiver en halv snes lokale

ugeaviser i den sydvestlige del af Jylland, forbedrede sig i 2003 med syv mio. kr. fra et minus på 1,7 til et overskud før

skat på 5,3 mio. kroner.



Det stærkt forbedrede resultat skyldes både, at JydskeVestkysten har styrket driften

og nu giver et pænt overskud som regionalt mediehus med både dagblad, lokalradioer og web, og at DSV har godt greb om

det ellers meget konkurrenceprægede distriktsbladsmarked, hvor Budstikken går ind i stadig flere byer.



Udgivelsen

af ugeaviser i datterselskabet Vestkystens Distriktsblade A/S viser en vækst i resultat fra 2,5 til 3,1 mio. kroner. Selskabet

dækker 268.000 husstande i Syd-og Sønderjylland hver uge og har desuden indledt samarbejde med De Bergske Blade om at

udgive Vesterhavs Posten, så parterne har et sammenhængende dækningsområde fra Limfjorden til grænsen. Adm.

direktør Birthe Rasmussen er overbevist om, at der også efter kommunalreformen vil være behov for lokalt baserede

ugeaviser, så handelsbyer kan bevare deres identitet i de større enheder. Med i regnskabsbilledet hører, at DSV

har foretaget en ekstraordinær afskrivning på 4,8 mio. kroner i forbindelse med afvikling af et distributionssamarbejde,

så den fulde skattemæssige effekt opnås i et år. Efter skat blev koncernresultatet på 3,6 mio. kroner

mod et minus på 2,5 mio. kroner i 2002. Efter udbytte på 12 pct. er egenkapitalen vokset fra 51,1 til 54,3 mio. kroner,

hvilket giver en soliditetsgrad på 53,6 pct.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen