Berlingske Business

Medieselskab atter i plus

Medieselskabet Den Sydvestjydske Venstrepresse A/S, der ejer halvdelen af dagbladet JydskeVestkysten og udgiver en halv snes lokale

ugeaviser i den sydvestlige del af Jylland, forbedrede sig i 2003 med syv mio. kr. fra et minus på 1,7 til et overskud før

skat på 5,3 mio. kroner.



Det stærkt forbedrede resultat skyldes både, at JydskeVestkysten har styrket driften

og nu giver et pænt overskud som regionalt mediehus med både dagblad, lokalradioer og web, og at DSV har godt greb om

det ellers meget konkurrenceprægede distriktsbladsmarked, hvor Budstikken går ind i stadig flere byer.



Udgivelsen

af ugeaviser i datterselskabet Vestkystens Distriktsblade A/S viser en vækst i resultat fra 2,5 til 3,1 mio. kroner. Selskabet

dækker 268.000 husstande i Syd-og Sønderjylland hver uge og har desuden indledt samarbejde med De Bergske Blade om at

udgive Vesterhavs Posten, så parterne har et sammenhængende dækningsområde fra Limfjorden til grænsen. Adm.

direktør Birthe Rasmussen er overbevist om, at der også efter kommunalreformen vil være behov for lokalt baserede

ugeaviser, så handelsbyer kan bevare deres identitet i de større enheder. Med i regnskabsbilledet hører, at DSV

har foretaget en ekstraordinær afskrivning på 4,8 mio. kroner i forbindelse med afvikling af et distributionssamarbejde,

så den fulde skattemæssige effekt opnås i et år. Efter skat blev koncernresultatet på 3,6 mio. kroner

mod et minus på 2,5 mio. kroner i 2002. Efter udbytte på 12 pct. er egenkapitalen vokset fra 51,1 til 54,3 mio. kroner,

hvilket giver en soliditetsgrad på 53,6 pct.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen