Berlingske Business

Lakseproducent skifter direktør

Efter gensidig aftale er administrerende direktør Kaj Kohave fratrådt og afløst af produktionsdirektør

Ole Clemensen, 36 år, som har arbejdet et par år hos Norlax og har 15 års erfaring i fødevarebranchen. Direktørskiftet

begrundes med "strategiske forhold".


Den nye direktør oplyser, at der ikke vil ske de store ændringer

i virksomhedens drift, selv om uenighed om, hvilken vej Norlax skal gå i fremtiden, var blandt begrundelserne for chefskiftet.


-

Vi vil fokusere på den basale produktion og føre en mindre aggressiv strategi med produktion i udlandet. Vi har en samarbejdspartner

i Polen, og her vil vi i fremtiden satse mere på at købe produkter, når det er nødvendigt, i stedet for

at engagere os mere i produktionen. Vi har ikke planer om at producere fisk i andre lande, siger Ole Clemensen.


Ud over en række

lidt fjernere markeder vil Norlax i fremtiden satse meget på de europæiske nærmarkeder og kunder inden for detailkæder,

hvor kravene til kvalitet og fødevaresikkerhed er høje. Planlagte investeringer skal bidrage til at konsolidere en førende

position på disse felter.


Ole Clemensen oplyser, at markedet for lakseprodukter er presset i disse år, og at det

også smitter af på indtjeningen. Han vil ikke give noget bud på omsætning og resultat for 2001 endnu. I 2000

omsatte Norlax for ca. 300 mio. kroner.


Ud over udnævnelsen af Ole Clemensen er salgschef Per Seeberg udnævnt til salgsdirektør.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen