Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Kundeblade som magasiner

Årbog for Feinschmeckere er typen med cigar, østers, vin og en dyr bil på forsiden. Et blad primært for kræsne forbrugere

med en indtægt et pænt stykke over middel. Bladet er produceret af det tidligere ledelsesteam på bladet Penge &

Privatøkonomi, som har dannet firmaet Høy, Rahbek og Rovsing.



Årbogen er det første i rækken

af højt profilerede magasiner, som bladet har undervejs. Men det er eksklusive kundeblade for store virksomheder, som skal

give smør på brødet.



- I USA og Storbritannien er der en tendens til, at store virksomheder flytter penge

fra traditionel annoncering til mere sofistikeret markedsføring som eksklusive kundeblade. Vi vil gerne være med til

at drive den udvikling i Danmark, siger Ole Høy Hansen, partner i Høy, Rahbek og Rovsing og tidligere chefredaktør

på Penge & Privatøkonomi.

Publicister

Selskabet går først og fremmest i konkurrence med etablerede reklamebureauer,

og det primære marked er 100 - 200 af de største kundeblade - og så de blade som endnu ikke er skabt.



- Vi

vil lave blade for de virksomheder, der har ambitioner i forhold til kunderne. Vi har ikke lyst til at lave blade, som vi ikke vil

læse selv, siger Ole Høy Hansen.



Firmaet karakteriserer sig selv som publicister. Og udkommet af deres arbejde er

forskelligt fra reklamebureauernes.



- Er det ikke redaktionen som styrer produktionen kan et kundeblad aldrig blive rigtigt godt.

Sådan er ansvarsfordelingen også i bladhusene. Det er bagvendt, hvis det er bureauerne som styrer processerne.



-

Alt for mange virksomheder, der sælger eksklusive produkter, har kundeblade, som er med til at udvande virksomhedens image.

Vi er gode til at producere blade, som rammer vel-stillede danskere med stor løn, pænt privatforbrug og som sætter

pris på gode ting, siger Ole Høy Hansen.



Høy, Rahbek og Rovsing mener, at der er mange fordele ved kundeblade

i forhold til traditionel annoncering. Man har blandt andet bedre muligheder for at bygge en stemning op omkring produkterne og underholde

læserne.



- Det er oplagt, at en vinimportør laver et blad om at drikke vin, som også i et eller andet omfang

handler om egne produkter. Det er ikke bare annoncering, men begavet orientering om et emne, som øger kundernes loyalitet og

ansporer til et højere forbrug, siger Jesper Rovsing Olsen, ligeledes partner hos Høy, Rahbek og Rovsing og tidligere

redaktionschef hos Penge & Privatøkonomi.



Den tredje partner er Peter Rahbek, der er grafisk designer. De tre partnere

har arbejdet sammen i ni år, hvor de har styret hele produktionsforløbet fra igangsætning af den føste artikel

til det færdigtrykte blad hos Penge & Privatøkonomi. Ud-over at publicisterne producerer kundeblade, kan selskabet

også stille med en samlet pakkeløsning, som indbefatter annoncesalg.



Det sker i samarbejde med firmaet DG Media.



-

Det ultimative kundemagasin er et som andre virksomheder vil være med til at finansiere via annoncer, og som kan sælges

i kiosker, siger Ole Høy Hansen.



Høy, Rahbek og Rovsing holder fortsat til i lokaler på Møntergade

19. Men selskabet flytter snart i nye lokaler.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen