Berlingske Business
17:42

Kultur er vækstskaber Larsen, MF (V)<br> Medlem af Folketingets <br> Kulturudvalg

Modeindustrien er Danmarks

fjerde største eksporterhverv og demonstrerer klart og tydeligt, hvordan danske styrker som kreativitet, købmandskab

og logistik kan sætte de danske virksomheder på verdenskortet.



Men vi skal blive endnu bedre til at udnytte synergien

mellem kulturliv og erhvervsliv. Det skal blandt andet ske ved at styrke vilkårene for innovation og ved at sikre tilførslen

af nye kompetencer og viden gennem forbedrede uddannelser.



Fra politisk hold er det et spørgsmål om at forbedre

de generelle rammebetingelser for kultur- og erhvervsliv. Det har regeringen blandt andet gjort ved at etablere iværksættermiljøer

for kulturelle iværksættere.



Ligeledes gennemføres en større erhvervsorientering af de kunstneriske uddannelser.

På den måde er det lettere for de studerende at tilpasse sig til tilværelsen som selvstændige erhvervsdrivende.





Desuden har regeringen bidraget til etablering af et forum for kultur og erhverv, der skal styrke båndene mellem kunstnere

og virksomheder. Kreativitet medvirker til, at virksomheder kan udvikle og markedsføre deres produkter.



I Danmark har

vi store offentlige investeringer i kunst og kultur.



Jeg tror, vi i fremtiden vil se, hvordan det bidrager til skabelsen af

et dynamisk, åbent og udviklingsorienteret erhvervsliv til fordel for hele den danske befolkning.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen