Berlingske Business

Konkurrenterne er væk men konkurrencen hård

Efter købet af Icon Medialab er Framfab det eneste store webbureau i Danmark.



Branchen tæller Framfab og en masse

mindre firmaer med fem til tyve ansatte, men konkurrencen om kunderne er ikke blevet mindre, mener Framfabs danske direktør.



-

Der ikke er andre tilbage, som ligner os. Men så har vi fået andre konkurrenter. Hvor vi tidligere skulle kæmpe

med andre webbureauer, er det nu i højere grad reklamebureauer, IT-virksomheder og management konsulenter, der trænger

ind på markedet, siger adm. direktør Jesper Andersen.



Framfab har fokus på digitale medier og digitale brands.

De tre forretningsben er:



lReklameaktiviteter på internet. Det er eksempelvis bannere, reklamesites og aktivitetsskabende

spil.



lForretningsløsninger. Eksempelvis butikker og netbanker eller andre projekter, hvor virksomheder sætter strøm

på forretningsprocesserne.



lInternet-sider med informationer. Eksempelvis investor relations og intranet.

De

nye konkurrenter

- Konkurrenterne afhænger af hvilke opgaver vi skal løse. Vi byder på reklameopgaver i konkurrence

med reklamebureauer, forretningsløsninger med management konsulenterne og hjemmesider med IT-virksomheder, siger Framfab-direktøren.



De

primære konkurrenter hedder ikke længere Cell Network, Icon Medialab, men er IT-virksomheder som Creuna, Valtech og Proactive.

Konsulenter som Accenture, Deloitte & Touche, Gap Gemini og IBM. Samt reklamebureauer som DDB Tribal, Signal Digital og DDB Gruppen.



-

Vores berettigelse er, at vi har en dyb forståelse for mulighederne og begrænsningerne ved de digitale medier. Vi kan

lave løsninger af brugernes digitale oplevelser af brands. IT-virksomheder og konsulenter har ikke i samme omfang folk, som

kan fortælle historier til digitale medier. Det samme gælder reklamebureauerne, hvor der ikke er den samme prestige i

at lave internet, siger Jesper Andersen.

Flere løsninger

Han ser en generel fremgang for forretningsområderne

inden for reklame og forretningsløsninger, mens deciderede hjemmesider for virksomheder er på retur.



- Næsten

alle virksomheder har i dag en hjemmeside, så der skal mere til i dag, siger Framfab-direktøren.



Selskabet har netop

indleveret regnskabt til Erhvervs- og Selskabstyrelsen.



Det viser en fremgang i omsætningen på lidt mere end fem

mio. kr., mens årets resultat er fordoblet til 7,3 mio. kr.



- Resultat er meget tilfredsstillende, siger Jesper Andersen.



Han

forudser et nyt overskud i 2004, men ikke nødvendigvis fremgang i omsætningen:



- Konkurrencen er meget hård.

Vi skal lave sorte tal, men ikke nødvendigvis øge omsætningen. Fokus er på lønsomhed.



Framfab

A/S er ejes af den svenske koncern af samme navn.



Det danske selskab er et lyspunkt i koncernen, der præsterede et samlet underskud

på 99 mio. kr. efter en omsætning på 212 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen