Berlingske Business

Kims nu til det sunde

Chips- og snackvirksomheden Kims i Søndersø på Fyn kommer i den nærmeste fremtid til at overveje, om man

vil beholde sit gamle slogan "når man er sulten for sjov", eller om man vil overtage sloganet fra den netop tilkøbte

virksomhed Trope A/S.



Det lyder nemlig "snacks med god samvittighed" og bunder i, at Trope-Snacks er sunde snacks

i form af forskellige former for nødder og tørrede frugter.



- Vi er den største spiller i Danmark med en

markedsandel på over 50 pct. inden for chips og snacks, og forbrugerne forventer et spændende og bredt sortiment fra os,

siger Kims viceadm. direktør, Carsten Hänel, der fra april er virksomhedens topchef.



- Vi ønsker fortsat

vækst, og derfor har det ligget lige for at købe den største virksomhed inden for de naturlige snacks, siger han.

En

god ide

Trope A/S startede i 1989, da Henrik Winther-Olsen fra Kirke Skensved på Midtsjælland fik en god idé. Han

købte nogle pistacienødder, nogle bananchips, noget müslimix og nogle jordnødder, som han som vinsælger præsenterede

for nogle kunder. Dagen efter havde han 10.000 bestillinger.



Siden er Trope-Snacks blevet fast inventar i de fleste supermarkeder,

og virksomheden omsætter årligt for 50 mio. kr. og har 23 ansatte.



Trope A/S er Danmarks største importør

og forhandler af nødder og tørrede frugter, og virksomheden har en stigende eksport til bl.a. hele Norden, Tyskland

og Spanien.



Henrik Winther-Olsen ser salget af sin virksomhed til Kims med sit landsdækkende salgsapparat som en god mulighed

for at udvikle virksomheden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen