Berlingske Business

Kendis-sportsmand spydspids for nyt dansk tøjmærke

Jesper_bank
Foto:

Dobbelt OL-guldvinder skal være med til at brande nyt dansk mærke indenfor sportstøj.

Dygtige og kendte idrætsmænd er nøglen til succes indenfor sportstøjets verden. Se blot på det igangværende Tour de France, hvor sports-stjerner på stribe trækker sponsor-læsset.

Samme tendens gør sig gældende indenfor dansk sportstøj. Uden en kendt spydspids er det umuligt at slå igennem internationalt og derfor har danske SailXtreme nu allieret sig med den kendte sejler, Jesper Bank. Målet er et gennembrud for det nye mærke i udlandet.

- Vi kom for alvor i gang med salget af vores tøj sidste år på det danske marked og nu satser vi på resten af Europa. Derfor er det uhyre vigtigt med et kendt ansigt, der kan bære tøjet, forklarer Lars Findsen, som er den en af to iværksættere, der står bag SailXtreme.

Konceptet er salg af primært sejlertøj over nettet og konkurrenterne er de store etablerede mærker såsom Helly Hansen, Henri Lloyd og Musto.

Jesper Bank er kendt for at være kompromisløs i sin satsning på topresultater, og har vundet to olympiske guldmedaljer og 12 VM- medaljer samt en stribe EM-medaljer.

I 2005 til 2007 var han skipper og sportsdirektør i det tyske "United Internet Team Germany", som deltog i udfordringen om verdens mest prestigefyldte kapsejlads, America's Cup. Desuden var  han skipper på Victory Challenge ved America’s Cup 2001-2003.

Senest er Jesper Bank blevet udnævnt som nyt medlem af sportens ærefulde klub Hall of Fame, der kun tæller en anden dansk sejler, nemlig Poul Evlstrøm.

Historisk set har Danmark altid haft sejlere på internationalt topniveau, men noget dansk tøjmærke med speciale indenfor sejlertøj, er det aldrig rigtig blevet til. Under udviklingen af det nye danske tøj har fokus været en reduktion af vægten i tøjet.

Læs på erhvervsbladet.dk lige nu:

Morten Lund blottet for optimisme

Brugte benzinslugere sælger godt

Jeg kommer ikke i dag, chef



Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen