Berlingske Business

Kampagne skal hjælpe ensomme unge

Skønt Danmark har haft indvandrere i årtier er det ikke lykkedes tilfredsstillende at integrere deres børn eller

børnebørn. De unge kender ikke hinanden. De mødes ikke. De lærer ikke hinanden at kende. Dette problem

skal den årlige Reklame for Alvor-kampagne forsøge at gøre noget ved.



Ung til Ung - et projekt under Dansk

Flygtningehjælp forsøger at skabe kontakt mellem unge danske og unge med en anden etnisk baggrund. Til det formål

ønsker Ung til Ung en masse frivillige i alderen 16 til 26 år til at skabe aktiviteter og mødesteder, hvor alle

unge kan mødes.



Konkurrencen Reklame for Alvor afvikles for 7. år, og i år bliver Ung til Ung afsender. Danske

reklamebureauer skal nu dyste om at lave den bedste kampagne.



- Kampagnen skal rette sig mod unge, og det betyder, at reklamerne

bliver mere og mere udfordrende og grænseoverskridende end hidtil set, håber jeg. Og så bliver det en kæmpe

udfordring for reklamebureauerne at fange de unge. De bruger ikke altid de traditionelle kommunikationsmidler, udtaler Michael Dyrby,

der sidder med i dommerkomiteen.



Vinderen af konkurrencen bliver præsenteret i oktober, hvorefter en større reklamekampagne

til en værdi af cirka 10 mio. kr. afvikles.







-trichs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen