Berlingske Business
13:15Nissan indstiller bilproduktionen i Japan

Jysk turisme vil nu bruge flere marketingkroner

Under overskriften "Jylland fra midten og op" gennemfører Midt-Nord Turisme og destinationerne i Viborg og Nordjyllands

amter i 2002 en fælles og sammenhængende turistmarkedsføring i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland til 12,5 mio.

kr. -25 pct. mere end i fjor.


Hertil skal lægges omkostninger til produktion og distribution af destinationsbrochurer.

Markedsføringen kommer til at foregå under et nyt, fælles motto: "Tid til at leve".


Den fælles

markedsføring kommer til at foregå i tre tempi: Først skal der skabes opmærksomhed og vækkes interesse

for Jylland fra midten og op via tv- og radioreklamer samt dag- og ugebladsannoncer i Danmark, Sydnorge, Vestsverige og Nordtyskland.


Dernæst

skal turisterne have mulighed for at skærpe appetitten via brochurer og internet, og endelig lægges der op til forbedret

service, når turisterne ankommer. Bl.a. er der udarbejdet et helt nyt regionskort. Alene tv-kapagnen er budgetteret til 2,5

mio. kr. For første gang nogensinde omfatter tv-satsningen også Nordtyskland, idet stationen Hamburg 1 bringer reklamer

for den jyske region i fire udvalgte uger.



Fordobling

Samlet set indebærer kampagnen en fordobling af markedsføringen

i Tyskland. Midt-Nord Turisme deltager bl.a. også på CMT-messen i Stuttgart i slutningen af januar. Initiativerne understøttes

af annoncer i dagblade og magasiner i Nordtyskland samt direct mails.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen