Berlingske Business

It-virksomhed er tilfreds med stabil udvikling

Det seneste årsregnskab var ikke mere end hæderligt for Viborg-selskab, men det må man accepterer i øjeblikket, lyder det fra ledelsen.

På den ene side indrømmer adm. direktør Mogens Würgler, MW Data i Viborg, at it-virksomheden i sit seneste årsregnskab ikke lever op til det, han oprindeligt havde forventet.

På den anden side erkender han, at en moderat stigning i såvel omsætning som indtjening må accepteres som værende tilfredsstillende - omstændighederne med global krise taget i betragtning.

- Selvfølgelig er man i dag nødt til at være tilfreds med en stabil udvikling, selv om vi måske står lidt stille målt på nøgletallene. Væksten skal nok komme tilbage. Jeg er i hvert fald optimistisk, hvad angår fremtiden, siger direktøren.

Han er dog helt på det rene med, at 2008/09 sagtens kan gå hen og blive endnu et mellemår på grund af krisen.

- Det er faktisk helt umuligt at sige på nuværende tidspunkt. Vi havde to gode kontrakter parat med kunder, men kontrakterne er indtil videre sat på standby, så måske - og måske ikke - bliver det et godt år for os i år, siger Mogens Würgler.

Nyt udviklingsfirma

MW Data er først og fremmest kendt for sine Axapta-løsninger til transport- og logistiktunge virksomheder herhjemme, men det er ikke det eneste, der står MW på i Viborg.

Virksomheden er nært forbundet med virksomheden MW Solutions, der til dato har udviklet fire forskellige moduler til Axapta. Selskabet er hverken datter- eller søsterselskab til MW Data, men er et selvstændigt selskab. Godt nok med samme ledelse men med en lidt anden ejerkreds. Derfor eksisterer der ikke noget koncernregnskab.

MW Solutions beskæftiger fem medarbejdere, og er som relativ ny udviklingsvirksomhed fortsat nede i det røde felt på bundlinjen. Men det er ikke noget, der bekymrer Mogens Würgler.

Indirekte salg

- Med MW Solutions satser vi på indirekte salg af vore Axapta-moduler via partnere, og det tager tid og koster penge at få dette salg op at stå, men udviklingen går bestemt i den rigtige retning, og her arbejder krisen slet ikke imod os. Tværtimod oplever vi, at vore partnere på grund af krisen har sværere ved at hente nye Microsoft-kunder, som er interesserede i at investere tre til fire millioner kroner i et nyt komplet system. Til gengæld har partnerne held til at afsætte mindre systemer som vores moduler til eksisterende kunder, siger Mogens Würgler.

Han venter et stigende salg af moduler de kommende år. Ikke mindst modulerne »Product Information Management System« og »Invoice Workflow« er der store forventninger til.

- Management System« er et program, der samler informationer om en virksomheds produkter ét sted i stedet for, at de ligger i kataloger, prislister, hjemmesider eller et fjerde sted. Med systemet er det nok at rette en produktinformation ét sted, hvorefter rettelsen gennemføres alle steder, hvor produktet måtte optræde.

»Invoice workflow« er et system, der digitalt styrer godkendelsesproceduren af fakturaer. Det hele indledes med en indscanning af samtlige fakturaer, der indkommer. Herefter distribueres de enkelte fakturaer videre til den aktuelle »godkendelsesmyndighed«. En af MW Datas hjemlige referencer modtager 400.000 fakturaer årligt til godkendelse.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen