Berlingske Business

Interstuhl har fået fodfæste

Europas tredjestørste producent af kontorstole, tyske Interstuhl, entrede det danske marked i foråret med en erklæret målsætning om at få etableret et forhandlernet i Skandinavien.

Nu oplyser markedschefen for Interstuhl Scandinavia, John Lauritsen, at det mål er nået herhjemme, mens man også har fået hul på det norske og svenske marked.

- Vi har herhjemme lavet aftaler med en snes forhandlere, som betyder, at vi i dag er landsdækkende i Danmark. I Sverige og Norge har vi indtil videre forhandlere i Oslo og Stockholm. Hvordan forhandlerstrukturen skal udvikle sig i de to lande, har vi ikke lagt os endeligt fast på, siger John Lauritsen.

En ting er imidlertid at have forhandlere. Noget andet er at sælge, men også her er John Lauritsen tilfreds.

Førstevalg

- Vi har ikke bare forhandlere, som aftager en begrænset prøveordre. Vi har også haft et tilfredsstillende salg i introduktionsperioden til dem. Målet er naturligvis, at vi bliver et førstevalg ude hos forhandlerne frem for at være nummer tre eller fire. Her er det en fordel, at vore forhandlere har en eksklusivret, så de ikke oplever, at byens andre leverandører også forhandler Interstuhl, siger han.

Markedschefen anfører også det som væsentligt, at Interstuhl i introduktionsåret har kunnet præstere markedet for en lind strøm af nyheder.

Mest markant er måske 24-timer stolen, som er skabt til uafbrudt brug i døgnets 24 timer. Stolen retter sig primært mod de arbejdspladser, hvor der i flere skift arbejdes konstant.

Det kan være på politistationer og Falck-stationer, hvor vagtcentralerne er bemandede døgnet rundt. Det kan også være på sygehuse og andre steder, hvor der arbejdes i tre-holds skift.

Interstuhl, der har et meget bredt program af stole i næsten alle prisklasser, beskæftiger 500 medarbejdere og omsætter for ca. 500 mio. kr. årligt.

jc

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen