Berlingske Business

Illum satser på koncessioner

Københavns centrum får et nyt trækplaster, når det traditionsrige stormagasin Illum børster støvet

af sig og åbner som livsstilscenter den 21. marts.


Det mere end 100 år gamle Illum på Strøget i København

ændrer stil både i drift, indretning og vareudbud.


Hidtil har ejeren, A/S Th. Wessel & Vett, der også ejer

stormagasinerne Magasin du Nord, selv drevet en stor del af Illum, mens resten har været drevet som koncessioner.


Fremover

skal hele Illum drives på koncessioner, og i går løftede ledelsen for Illum sløret for de nye navne og koncepter,

der skal trække læsset og sikre en markant forbedret indtjening.

Ny koncepter

Det ny Illum kommer til at rumme nye

koncepter og nye mærkevarer, der ikke tidligere er set i Danmark.


IC Companys lancerer et nyt multibrand-koncept med egne

mærker og en række supplerende mærker. IC Companys er skabt ved en fusion mellem de to danske modekoncerner InWear

og Carli Gry.


Et af verdens stærkeste mærker inden for sportstøj, Nike, åbner den største Nike-butik

i Danmark, og den nuværende Irma i Illums parterre omdannes til den største Irma-butik i city. Irmas nye koncept er mad

til livsnydere med take away retter, frisksnittet salat, fyldte baguetter og dagligvarer.


Ifølge forretningsdirektør

Jens Geppel har Det ny Illum indgået koncessions-kontrakter, som omfatter omkring 70 pct. af centrets salgsareal på 25.000

kvm.


Ved åbningen i marts forventes 80-85 pct. af salgsarealet at være lejet ud, mens de sidste arealer vil blive

lejet ud i 2002.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen